آغاز بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت و سازماندهی فعالیت‌ها بر اساس زنجیره ارزش

بازآرایی ساختار و سازمان‌دهی دوباره فعالیت‌ها در شرکت ملی نفت ایران با محوریت زنجیره ارزش با دستور مدیرعامل این شرکت آغاز و بر این اساس امور تحلیل ریسک و بیمه در مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار سازمان‌دهی و جانمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، امروزه در دنیای کسب‌وکار، برای پیشرفت و توسعه بازار سرمایه ضرورت وجود سیستم یکپارچه مدیریت ریسک و تحلیل‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر ریسک، بیش از پیش اهمیت یافته است، به‌گونه‌ای که یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز سرمایه‌گذاران، اعم از حقیقی و حقوقی در دنیای رقابتی، اتخاذ راهبردها و جهت‌گیری‌های صحیح در سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی است.

براساس دستور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و مطالعات و بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته، با توجه به نقش مهم امور تحلیل ریسک و بیمه، این بخش در حوزه سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار سازمان‌دهی و جانمایی شد.

نظر به اینکه مؤلفه‌های اساسی در حوزه تحلیل ریسک و بیمه بیشتر شامل درک و تحلیل محرک‌های کسب‌وکار و شناسایی ریسک‌های مربوطه در بخش‌های مختلف بیمه‌ای اعم از سرمایه‌های فیزیکی (تأسیسات، تجهیزات، ساختمان) و سرمایه‌های انسانی است، این مهم نیازمند برخورداری از سیستم مدیریت ریسک کارآمد بوده است.

با توجه به وجود سازوکار سازمانی در سطح شرکت ملی نفت ایران تحت عنوان «مدیریت سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار»، جانمایی حوزه تحلیل ریسک و بیمه برای تطابق ماهیت و سنخیت وظایف و فعالیت‌های حوزه ریسک و بیمه با مأموریت سازمانی مدیریت کسب‌وکار و برای ایجاد نظام مدیریت ریسک یکپارچه، در این بخش بازآرایی و جانمایی شد.

بر این اساس، انتظار می‌رود ضمن هماهنگی و هم‌راستایی فعالیت‌ها، ارائه خدمات بیمه‌ای در سطح شرکت ملی نفت ایران، تخصصی‌تر و کاراتر انجام گیرد.

کد خبر 451133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =