روند کنونی تعدیل تولید اوپک‌پلاس ادامه می‌یابد

برخی منابع اعلام کردند که به احتمال زیاد تصمیم اوپک‌پلاس در نشست پیش‌روی اعضای این ائتلاف، ادامه پایبندی به سیاست‌های موجود خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چهار منبع اعلام کردند که به احتمال زیاد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در نشست این هفته خود تصمیم می‌گیرند به سیاست کنونی خود مبنی بر تسهیل تدریجی و ماهانه کاهش ​​تولید نفت این ائتلاف پایبند بمانند زیرا نگرانی‌های موجود درباره تقاضا به‌دلیل شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا کاهش یافته و قیمت نفت در حال بهبود است.

اوپک و متحدانش قرار است در چهارم ژانویه (۱۴ دی‌ماه) تصمیم بگیرند که آیا به افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز این ائتلاف در ماه فوریه ادامه دهند یا خیر. این روند افزایشی تولید برای پایان دادن تدریجی به کاهش تولید بی‌سابقه این ائتلاف در سال ۲۰۲۰ گرفته شده است.

یک منبع اوپک‌پلاس گفت: تاکنون هیچ نشانه‌ای از تغییر سیاست این ائتلاف مشاهده نکرده‌ام، یک منبع نفتی روس و دو منبع دیگر اوپک‌پلاس هم گفتند انتظار می‌رود هیچ تغییری در توافق این هفته رخ ندهد.

اوپک‌پلاس در نشست اخیر خود در دوم دسامبر، با وجود نگرانی‌های موجود درباره ذخیره‌سازی راهبردی نفت آمریکا و شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، تصمیم گرفته بود به برنامه خود برای افزایش تدریجی ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ماه ژانویه پایبند بماند.

کد خبر 451205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =