۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
  • کد خبر: 451552
افزایش ۲۸ درصدی مصرف گاز در پتروشیمی لردگان

سرپرست شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که مصرف گاز در پتروشیمی لردگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، جهانبخش سلیمیان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در ۹ ماه امسال ۱۴۳۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف مصرف کرده است، گفت: مصرف گاز در این استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکان جدید افزایش یافته و هر سال نیز به مقدار مصرف به‌ویژه در فصل زمستان افزوده می‌شود، اما این موضوع توسط مشترکان با رعایت الگوهای بهینه مصرف و استفاده ایمن از گاز طبیعی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان روند رو به کاهش داشته است.

وی با اشاره به مقدار مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان، افزود: از کل گاز مصرف‌شده در استان، ۹۶۳ میلیون مترمکعب مربوط به مصرف خانگی، تجاری و صنعتی و ۴۷۵ میلیون مترمکعب گاز نیز از سوی پتروشیمی لردگان مصرف شده است.

سرپرست شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: این مقدار مصرف گاز طبیعی در استان یک درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته و بخش خانگی، تجاری و صنعتی با 11 درصد کاهش و بخش پتروشیمی لردگان با ۲۸ درصد افزایش  مصرف گاز نسبت به سال ۱۳۹۹ روبه‌رو بوده است.

سلیمیان در پایان تأمین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکان در رعایت الگوهای مصرف دانست و اظهار کرد: افزایش تعداد مشترکان گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تأثیر داشته است، اما بی‌شک با رعایت الگوهای بهینه مصرف گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می‌توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنیم.

کد خبر 451552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =