تسریع در اجرای پروژه‌های سیستان و بلوچستان/ روند انتقال گاز در ایران پایدار است

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در استان سیستان و بلوچستان در حال اجراست، اعلام کرد که روند انتقال گاز به‌ویژه در استان‌های سیل‌زده پایدار است.

مهدی جمشیدی‌دانا در سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهر ایرانشهر ضمن بازدید از منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، مسیر خط لوله هفتم سراسری، ایستگاه‌ها شیر بین‌راهی و انشعاب‌های این خط در مسیر زاهدان، ایرانشهر و چابهار به خبرنگار شانا گفت: در صورت تکمیل طرح‌های در حال احداث، حدود ۸۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به حدود ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا در منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اشاره کرد و افزود: پروژه‌های این منطقه عملیاتی بیشتر در استان سیستان و بلوچستان است و از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به خط انتقال گاز ایرانشهر - میرجاوه و زاهدان به سمت زابل و ایرانشهر - سواحل مکران اشاره کرد که در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به افزایش خطوط لوله در این منطقه اظهار کرد: در این بازدید نیازهای عملیاتی، تجهیزاتی و تأمین نیروی انسانی که در آینده با اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیاز خواهد شد، بررسی شد.

جمشیدی‌دانا ادامه داد: اکنون حدود ۵۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز در استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسیده که گاز را از طریق خط لوله هفتم سراسری و دیگر خطوط اصلی به مراکز صنعتی و خانگی در این استان منتقل می‌کند.

وی همچنین تأکید کرد که بهره‌برداری از طرح‌های مخابراتی خط هفتم سراسری نقش مهمی در ارتباطات شبکه‌ای و بی‌سیمی تأسیسات و مراکز بهره‌برداری دارد که امکان حضور به‌موقع نیروهای عملیاتی در شرایط تعمیراتی و بحرانی را در حداقل زمان ممکن، به‌وجود می‌آورد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح کرد: منطقه ۶ عملیات انتقال گاز شامل چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از استان یزد است که طول خطوط زیر پوشش آن بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط گاز فشار قوی است و سه تأسیسات تقویت فشار شامل ت‌سیسات آب شیرین، تنگ‌نی و سیرجان است و  هفت مرکز بهره‌برداری خطوط لوله هم دارد که شامل مراکز سرخون، سیرجان، گورزین، کرمان، کهنوج، ایرانشهر و زاهدان می‌شود.

جمشیدی‌دانا در ادامه با تأکید بر آمادگی مطلوب برای انتقال پایدار انتقال گاز در فصل سرما، گفت: بیشترین مقدار گازی که در این زمان منتقل شده حدود ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین بوده است که خوشبختانه با وجود سیلی هم که طی روزهای گذشته در استان‌های جنوبی کشور شاهد بودیم، انتقال گاز پایدار بوده است و با آماده‌باش کاملی که داشتیم، خوشبختانه در زمینه انتقال گاز هیچ مشکلی پیش نیامد و همه خطوط ما عملیاتی بودند و کار انتقال گاز را به نحو احسن برای شهرهای شمالی کشور انجام دادند.

وی یادآور شد: سوآپ گاز به آذربایجان هم در مرز استان مازندران در حال انجام است و گاز را از ایستگاه چالایوک از کشور ترکمنستان وارد می‌کنیم که کمک بزرگی به شبکه انتقال گاز کشور بوده ودر قسمتی از شبکه یعنی شمال و شمال شرق کشور کمک بسیار خوبی به انتقال گاز کرده است.

کد خبر 451607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =