اجرای مرحله نخست ممیزی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

مرحله نخست ممیزی انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس با حضور نمایندگان همه پالایشگاه‌های کشور اجرایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نمایندگان همه پالایشگاه‌ها در قالب ۶ گروه تخصصی فرآیند، کوره‌ها، یوتیلیتی، تله‌های بخار، برق و سیستم‌های مدیریتی در مدت پنج روز به ممیزی انرژی در همه واحدهای فرآیندی، یوتیلیتی و بعضی واحدهای پشتیبان موثر در فرآیند مدیریت انرژی شرکت نفت ستاره خلیج فارس پرداختند.

در آیین اختتامیه این ممیزی، گزارش اجمالی از بررسی‌های انجام‌شده توسط سرپرست گروه ممیزی و سرپرستان هر گروه ارائه شد که بعضی فرصت‌های قوی شناسایی‌شده در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم‌افزایی نیروی جوان در کنار کارکنان باتجربه، وجود سامانه‌های کنترل فرآیندی و اندازه‌گیری مناسب و به‌روز، وضع مناسب اجرای ۵S، توجه ویژه به بهینه‌سازی انرژی در طراحی پالایشگاه و در دسترس بودن تجهیزات ایمنی فردی نام برده شد.

همچنین از دیگر نقاط قوت اشاره‌شده قابلیت پایش مستمر حامل‌های انرژی، اجرای پروژه‌های بهبود مصرف انرژی، ثبت وقایع در قالب مدیریت دانش، سطح بالای علمی نفرات شاغل در مجموعه، آموزش مستمر نیروی انسانی و بازده بالای شبکه کندانس برگشتی است.

با توجه به اینکه در شرکت نفت ستاره خلیج فارس سیستم مدیریت انرژی بر مبنای استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در حال پیاده‌سازی است، طی این مرحله برای استانداردسازی این سیستم نیز پیش‌ممیزی انجام شد.

پس از ارائه گزارش‌های ممیزی، مدیران ارشد شرکت نفت ستاره خلیج فارس به توضیحات لازم شرایط راهبردی بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان پرداختند و در این باره استمرار عملیات تولید، تغییر وضع خوراک دریافتی نسبت به حالت دریافتی و اقدام‌های اصلاحی با توجه به موارد قابل اجرا و نبود خطر عملیاتی تشریح شد.

در پایان این نشست همچنین پروژه‌هایی در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی از جمله استفاده از فضای سقف انبار مرکزی پالایشگاه برای تولید انرژی خورشیدی ارائه شد.

کد خبر 451608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =