گاز به‌زودی به دومین شهر بزرگ هرمزگان می‌رسد

گاز طبیعی با اجرای پروژه «میناب – سیریک» به صنایع منطقه و شهرهای میناب، (دومین شهر بزرگ هرمزگان)، سیریک و روستاهای این مناطق می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و هیئت همراه  امروز (چهارشنبه، ۲۲ دی‌ماه) از مرحله نخست خط لوله ۴۲ اینچ «میناب - سیریک - جاسک» بازدید کردند.

حسین سلیمی، مجری طرح خط ششم سراسری گاز در جریان این بازدید هدف از اجرای پروژه «میناب – سیریک» را گازرسانی به صنایع منطقه و شهرهای میناب، (دومین شهر بزرگ هرمزگان)، سیریک و روستاهای این مناطق اعلام کرد.

گازرسانی به کارخانه فولاد، پتروشیمی و نیروگاه

وی با بیان اینکه مرحله نخست پروژه احداث خط لوله «میناب - سیریک - جاسک» از کیلومتر ۴۷۵ خط لوله هفتم سراسری گاز منشعب شده است، گازرسانی به کارخانه فولاد آنامیس میناب، منطقه ویژه اقتصادی جاسک، شرکت پتروشیمی هامون و نیروگاه کوهستک را از دستاوردهای اجرای این پروژه توصیف کرد و افزود: با تأمین خوراک پایدار برای صنایع منطقه، تولید واحدهای صنعتی افزایش می‌یابد و نیروهای متخصص و بومی در این صنایع مشغول به‌کار می‌شوند که از این منظر، بهره‌برداری از این پروژه، دستاوردهای امیدبخش و فرخنده‌ای را برای ساکنان این دیار به ارمغان می‌آورد.

مجری طرح خط ششم سراسری گاز تأکید کرد: احداث خط انتقال گاز ۴۲ اینچ، گامی موثر در تحقق سیاست‌های توسعه‌ای و محرومیت‌زدایی از این  منطقه  کشور است.

سلیمی، طول گستره «میناب – سیریک» را ۱۲۰ کیلومتر و گستره «سیریک – جاسک» را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در این پروژه چهار ایستگاه شیر بین راهی، دو لانچر و ریسیور، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک استفاده می‌شود.

مجری طرح خط ششم سراسری گاز تعهد کارفرما برای تهیه اقلام اصلی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت قابل قبول پروژه دانست و گفت: استفاده از توان مشاوران، پیمانکاران، سازندگان و تولیدکنندگان توانمند داخلی در این پروژه سبب اشتغال‌زایی برای جوانان و مهندسان مستعد داخلی شده و گردش چرخ‌های صنعت را در حین اجرای پروژه به همراه داشته است.

کد خبر 451791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =