عربستان به سهمیه تولید اوپک‌پلاس پایبند است

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که ریاض با وجود ناتوانی دیگر اعضای اوپک‌پلاس در عرضه کامل نفت خود، به سهمیه تولیدش پایبند است.

به گزارش خبرگزاری پلتس، عبدالعزیز بن‌سلمان روز دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) اظهار کرد که کشورش قصد ندارد فراتر از سهمیه‌ تولیدش در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس)، نفت تولید کند تا کمبود عرضه دیگر اعضای این ائتلاف را جبران کند.

اوپک و متحدانش امیدوارند با تسهیل ماهانه کاهش عرضه به مقدار ۴۰۰ هزار بشکه در روز، تولیدشان را تا اواخر سال ۲۰۲۲ به سطح پیش از همه‌گیری کرونا برسانند، اما به احتمال زیاد همه اعضای این ائتلاف نمی‌توانند تولیدشان را بیشتر از این افزایش دهند و به حداکثر سطح تولیدشان نزدیک شده‌اند.

بن‌سلمان در حاشیه کنفرانس دوبی گفت: در اوپک‌پلاس توافق کردیم و باید به توافق با همکاران و دوستانم احترام بگذارم.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی در این کنفرانس گفت: اوپک‌پلاس باید از نبود محدودیت عرضه در بازار اطمینان حاصل کند تا ثبات قیمت‌ها حفظ شود.

وی افزود: با وجود اینکه دیگر تولیدکنندگان بزرگ قادر به عرضه کافی نفت نیستند، کشورهای اوپک‌پلاس همچنان تأمین‌کننده مطمئن هیدروکربن‌ها هستند.

پلتس برآورد کرد که ۱۹ عضو اوپک‌پلاس که در توافق کاهش تولید مشارکت دارند، در ماه دسامبر ۲۰۲۱ حدود ۶۲۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از سهمیه تصویب‌شده برای این ماه نفت تولید کردند.

کد خبر 452077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =