۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
  • کد خبر: 452080
تقلای روسیه برای افزایش تولید نفت

روسیه به دنبال افزایش تولید نفت و نزدیک کردن آن به سهمیه‌اش در قالب توافق اوپک‌پلاس است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ممکن است روسیه بتواند تنها نیمی از افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) را در ۶ ماه آینده محقق کند و به دیگر کشورهای این ائتلاف ملحق شود که قادر به افزایش بیشتر تولید نیستند.

در حالی که نفت خام برنت بیش از ۸۵ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود، چشم‌انداز عرضه نفت روسیه بیانگر محدودیت بیش از انتظار بازار جهانی نفت است. این مسئله خطر افزایش قیمت انرژی و رشد تورم به به بالاترین سطح در چند دهه گذشته را تشدید می‌کند.

مسکو قرار است هر ماه ۱۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا محدودیت عرضه اوپک پلاس به‌طور کامل پایان یابد. بیشتر تحلیلگران بلومبرگ برآورد کرده‌اند که افزایش عرضه روسیه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ - به‌دلیل افت فعالیت حفاری در سال گذشته میلادی - نمی‌تواند از ۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر برود.

اوپک و متحدانش در حال تسهیل برنامه کاهش تولید که پیش‌تر برای مقابله با افت قیمت‌های نفت در زمان شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا در نظر گرفته بودند، است و  این ائتلاف قرار است هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا این محدودیت عرضه پایان یابد. با این حال افزایش واقعی تولید نفت این ائتلاف به‌دلیل عوامل مختلفی مانند ناآرامی‌های داخلی و سرمایه‌گذاری‌های ناکافی در بلندمدت، کمتر از سطح توافق‌شده بوده است.

کد خبر 452080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =