اجرای ۲۷ پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله از سوی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از اجرای ۲۷ پروژه ایمن‌سازی خط لوله در بستر رودخانه‌های خروشان و نقاط رانشی در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محی‌الدین مفخمی، گفت: نگهداری، حفظ و حراست از خطوط لوله در منطقه ۹ عملیات انتقال گاز به‌دلیل شرایط جغرافیایی خاص و وجود کوه، جنگل و رودخانه‌های خروشان به‌ویژه در تقاطع با رودخانه‌ها به‌دلیل مشکلات ناشی از سیل و رانشی بودن بدنه رودخانه، دشوارتر از دیگر مناطق عملیاتی است.

وی با بیان اینکه منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در سال‌های اخیر پروژه‌های ایمن‌سازی در بستر رودخانه‌ها و مناطق رانشی را برای جلوگیری از آسیب و جابه‌جایی خطوط لوله در زمان وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: امسال نیز تعداد ۲۷ پروژه ایمن‌سازی خطوط لوله در بستر رودخانه‌ها و نقاط رانشی منطقه برنامه‌ریزی شده است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به ۱۰۰ درصد برسد.

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز همچنین با بیان اینکه در این منطقه ۲۰۵ رودخانه خروشان وجود دارد، یادآور شد: ایمن و مقاوم‌سازی خطوط لوله گاز به‌عنوان شریان‌های حیاتی این انرژی برای افزایش ضریب ایمنی و پایداری جریان گاز در منطقه ۹ اهمیت زیادی دارد و به‌صورت ویژه در حال پیگیری است.

کد خبر 452092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =