برف، مانع توزیع فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان نشد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده این شرکت هم‌زمان با کاهش شدید دمای هوا در کشور گفت: بسته شدن جاده‌ها مشکلی در توزیع فرآورده‌های نفتی ایجاد نکرد.

محسن معانی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی شانا به کردستان با اشاره به اینکه با اعلام سازمان هواشناسی کشور پیش از آغاز بارش‌های سنگین هفته گذشته، تدابیر لازم اندیشیده شده بود، گفت: قبل از آغاز تغییرات شدید جوی هفته گذشته، فرآورده‌های نفتی مورد نیاز جایگاه‌های کل استان به‌ویژه در نقاط سردسیر و سخت‌گذر تأمین شد.

وی به تشکیل کمیته بحران پس از آغاز بارش‌ها اشاره کرد و گفت: در این کمیته احتمال قطعی گاز در استان بررسی شد و نفتکش‌های مجهز به نازل برای توزیع نفت‌سفید میان اهالی کل استان آماده به‌کار بودند تا مردم عزیز دچار مشکل نشوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۱۵۰ خانوار در کل استان در بخش روستایی ساکن هستند، گفت: با تمهیداتی که از ابتدای امسال، به‌ویژه از خردادماه، انجام شده بود، نفت سفید برای مصرف زمستان بین فروشندگان استان توزیع شده است.

معانی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی، از نفت توزیعی، ۹۰ درصد در بخش‌های سخت‌گذر و ۸۰ درصد در بخش‌های هموار در بین خانوارهای ساکن توزیع شده است.

وضع ذخایر جایگاه‌ها مطلوب است

وی وضع ذخایر فرآورده‌های نفتی جایگاه‌های سطح استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جریان بارش برف، برخی مسیرهای مناطق سخت‌گذر به‌ویژه مریوان و دیوان‌دره، مسدود شده بود، اما با تدابیر اندیشیده شده مشکلی در جایگاه‌ها وجود نداشت و پس از آن نیز با هماهنگی‌هایی که انجام شد، جایگاه‌هایی که میزان موجودی کمتری دارند، با اعزام نفت‌کش، موجودی ذخایر را افزایش می‌دهیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت به‌ویژه ناوگان حمل‌ونقل یاد کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی به این شرکت، ناوگان حمل‌ونقل باید روزانه یک میلیون لیتر فرآورده برای نیروگاه تأمین کند که با مراجعه به اهواز به‌عنوان مبدأ، فرآورده بارگیری و در نیروگاه تخلیه می‌شود.

به گفته معانی، در برخی مواقع نفت‌کش‌ها ۳۲ الی ۳۳ ساعت در راه هستند که باید از زحمات راهبران و سایر کارکنان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 452171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =