ضرورت بهره‌مندی از فناوری روزآمد دنیا در بازرسی فنی صنعت گاز

رئیس امور بازرسی فنی شرکت انتقال گاز ایران بر ضرورت بهره‌مندی از فناوری روزآمد دنیا در بازرسی فنی صنعت گاز تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین محمدی در سومین نشست هماهنگی رؤسای بازرسی فنی شرکت‌های ستادی (ملی گاز، انتقال گاز، مهندسی و توسعه گاز ایران) و رؤسای بازرسی فنی مناطق ده‌گانه انتقال گاز که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: گستردگی شبکه انتقال گاز در کشور بسیار زیاد است، از این رو نیاز به استفاده از فناوری روز دنیا در این بخش، بسیار حیاتی است.

وی راهبرد سه‌گانه بازرسی فنی در این شرکت را توسعه دامنه بازرسی فنی، ارتقای روش‌های بازرسی و ایجاد رویه‌های هماهنگ دانست و به تشریح آنها پرداخت.

رئیس امور بازرسی فنی شرکت انتقال گاز ایران در ادامه، بازنگری و مکانیزاسیون فرآیند نشت‌یابی با استفاده از روش‌های نوین نشت‌یابی، بازنگری دستورعمل و پیگیری مجدانه رفع نشتی‌های کشف‌شده را در بهبود اثربخشی فرآیند کنترل نشت موثر دانست.

محمدی همچنین با تأکید بر ارزیابی پوشش خطوط لوله در حین انجام پروژه، افزود: انجام بازرسی‌های مبنا در زمان تحویل و تحول پروژه‌ها از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی روسای بازرسی شرکت مهندسی و توسعه گاز و شرکت انتقال گاز قرار گرفت.

در ادامه این نشست فرآیند و لزوم بازرسی کالای انبارشده پیش از ارسال به محل مصرف و فرآیند برون‌سپاری فعالیت‌های بازرسی فنی بررسی شد و حاضران در نشست به ارائه نظرها و پیشنهادهایی برای بهبود امور بازرسی فنی پرداختند.

کد خبر 452301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =