اجرای طرح رایگان اصلاح موتورخانه منازل برای کاهش مصرف گاز

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با اشاره به اجرا شدن طرح رایگان اصلاح موتورخانه‌ها گفت: هم‌وطنانی که سیستم گرمایشی منازلشان موتورخانه است، می‌توانند در سایت شرکت ملی گاز ثبت‌نام کنند و کارشناسان این شرکت به‌صورت رایگان موتورخانه‌های مردم را اصلاح می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از رادیو گفت‌وگو، علی فروزنده از ثبت رکورد تازه مصرف گاز با فاصله‌ای قابل‌توجه خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۹ رکورد مصرف حدود ۶۴۰ تا ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز بود، اما امسال به‌طور تقریبی به ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده‌ایم که این عدد حدود معادل کل تولید ایران از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان یعنی پارس جنوبی است.

وی با بیان اینکه کل گاز تولیدشده از میدان پارس جنوبی در منازل، مراکز تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود، اظهار کرد: مقدار مصرف گاز در کشور در اندازه جهانی نیز بسیار بزرگ است. ایران سومین تولیدکننده بزرگ گاز جهان و هم‌زمان چهارمین مصرف‌کننده بزرگ گاز جهان نیز هست. این در حالی است که کشورهای یکم تا سوم از نظر جمعیت، اقلیم و صنعتی بودن از ایران بسیار بزرگ‌تر هستند که شامل آمریکا، روسیه و چین می‌شوند.

مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت نفت با بیان اینکه در زمستان و محیط سرد نباید انتظار داشته باشیم دمای محیط به‌ اندازه دمای تابستان باشد، بیان کرد: از نظر کارشناسی دمای مناسب ۱۸ تا ۲۱ درجه است و اگر یک تا دو درجه از دمای کنونی محیط کم شود، نگرانی‌ها از کمبود گاز نیز برطرف می‌شود.

فروزنده افزود: وقتی دمای هوا کاهش می‌یابد مصرف گاز بالا می‌رود اما این بدان معنا نیست که در فصل سرما، باید مشابه تابستان زندگی کنیم، متأسفانه برخی همان‌طوری که در تابستان لباس می‌پوشند، در زمستان نیز لباس می‌پوشند.

وی درباره راهکارهایی که هم می‌توان مصرف گاز را کاهش داد و هم گرمای بدن را حفظ کرد اشاره و اظهار کرد: پوشیدن لباس گرم و خاموش کردن وسایل گرمایشی پیش از خروج از منزل دو اقدام ساده‌ای هستند که تأثیر زیاد بر کاهش مصرف گاز دارند.

مدیرکل روابط‌ عمومی وزارت نفت یادآور شد: هم‌وطنانی که موتورخانه دارند و از این محل گرمایش منازل خود را تأمین می‌کنند، می‌توانند در سایت شرکت ملی گاز ثبت‌نام کنند و کارشناسان این شرکت به‌صورت رایگان موتورخانه‌های مردم را اصلاح می‌کنند، تاکنون از این طریق برای اصلاح چند ۱۰ هزار موتورخانه اقدام شده است.

کد خبر 452348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =