معافیت گازبها برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ۳ پله

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس تبصره قانونی، همه خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا سه پله مشمول معافیت هزینه گازبها به نرخ صفر می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی گفت: براساس نامه‌ ارسالی به رؤسای سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دو نوبت و درخواست برای لیست مشمولان، متأسفانه تاکنون ۶ استان، کمیته امداد به تعداد ۲۳ هزار خانوار زیر پوشش و بهزیستی نیز ۶ استان به تعداد ۱۵ هزار خانوار زیر پوشش، در مجموع ۳۶ هزار متقاضی را معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته هر زمان که فهرست از طرف این دو سازمان اعلام شود، از ابتدای سال همه گازبهای سه پله نخست آنها مشمول معافیت می‌شود و چنانچه احیاناً از مقدار مصرف مورد نظر، به پله‌های چهارم و بالاتر عدول کنند، مشمول تعرفه‌های فقط پله ۴ و بالاتر خواهند بود.

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه بر اساس اقلیم‌بندی موجود و پنج اقلیمی که داریم؛ سه پله نخست اقلیم از نظر ما، مصارف عادی تلقی می‌شود، تصریح کرد: این سه پله بر اساس دستورعمل، برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، مشمول معافیت خواهد بود.

نورموسوی یادآور شد: براساس همین دستورعمل، در اقلیم یک که سردترین اقلیم است، تا ۵۰۰ مترمکعب در ماه مصرف، مشمول معافیت می‌شود، این در حالی است که اقلیم دو، تا ۴۵۰ مترمکعب و اقلیم سه که به‌طور تقریبی مناطق سرد ما هستند، تا ۴۰۰ مترمکعب مشمول معافیت می‌شوند و اقلیم‌های ۴ و ۵ مناطق گرمسیری ما هستند که به‌طور معمول معافیت را کامل می‌گیرند.

کد خبر 452358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =