احیای دیپلماسی انرژی فرصت مغتنمی برای پاسخ به تحریم‌هاست

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی انرژی از شاخص‌های مهم برای اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود، گفت: احیای دیپلماسی انرژی کشور فرصت مغتنمی برای پاسخ به تحریم‌هاست.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با اشاره به اینکه ایران از هر طرف با کشورهای نیازمند به نفت، بنزین و دیگر فرآورده‌های نفتی، مرز آبی و خاکی دارد، گفت: کمیسیون انرژی مجلس از وزیر نفت خواسته است در این مسیر کارگروهی تشکیل دهد تا راه‌های احیای دیپلماسی انرژی ایران با دیگر کشورها به کمک نمایندگان مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه دیپلماسی انرژی از شاخص‌های مهم برای اقتصاد کشور به‌شمار می‌رود، افزود: احیای دیپلماسی انرژی می‌تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد. از این رو باید برحسب شرایط روز منطقه، رویکرد جدیدی را در دیپلماسی خود در پیش بگیریم، همچنین معتقدم بدون دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی انرژی نمی‌توان در این مسیر موفق شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای دیپلماسی انرژی کشور فرصت مغتنمی برای پاسخ به تحریم‌هاست، اظهار کرد: از آنجا که نفت و گاز شاهرگ اساسی اقتصاد کشور بوده و این اقتصاد متأثر از صادرات نفت و گاز است باید در زمینه دیپلماسی انرژی فعال‌تر باشیم که خوشبختانه در این دولت این دیپلماسی به‌خوبی احیا شده است.

کد خبر 452398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =