موفقیت‌های صنعت نفت، مرهون نگاه بسیجی است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران موفقیت صنعت نفت در دولت سیزدهم را مرهون درایت‌های وزیر نفت و تفکر بسیجی حاکم در ارکان این مجموعه خواند و بیان کرد: هدف ما فقط خدمت‌رسانی به مردم است نه اعلام اعداد و ارقام.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در آیین معارفه یعقوبعلی طالبی، فرمانده جدید حوزه بسیج شرکت ملی نفت ایران که دیروز (سه‌شنبه، پنجم بهمن‌ماه)، در سالن جلسات شهید بهشتی ساختمان اصلی وزارت نفت با حضور مدیران بسیجی صنعت نفت، برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم هر روز که از عمر پربرکت بسیج که همزاد و متولد انقلاب است می‌گذرد، تنومندتر و توانمندتر می‌شود.

وی اظهار کرد: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بسیج را تکان دهد؛ بسیج با هر انگیزه واهی متزلزل نمی‌شود؛ بسیح در کف میدان قرار دارد؛ بسیج هم علم و ایمان و هم عمل است. بسیج جزو مؤلفه‌های اصلی اقتدار نظام و اقتدار اقتصادی است.

معاون وزیر نفت با اشاره به دستاوردهای بسیج در دولت سیزدهم و صنعت نفت، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم بسیج چه کرده منظور فکر، ایده، عمل و دست و بازوان بسیج است. به اعتقاد من، امروز کل وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان یک پایگاه بسیج عمل می‌کند و این مایه مباهات و افتخار است و به‌یقین هیچ‌کس نمی‌تواند فعالیت‌ها و افکار بسیج حاکم در مجموعه صنعت نفت را محو کند یا حتی روی آن سایه افکند.

تأمین بودجه بالاتر از تعهد

خجسته‌مهر با یادآوری بیانات رئیس‌جمهوری و وزیر نفت در مورد افزایش ۴۰ درصدی مقدار صادرات نفت کشور در مدت زمان کمتر از چهار ماه، گفت: در این مدت زمان شرکت ملی نفت ایران با افزایش میزان صادرات و قیمت نفت موفق شد حتی بیش از تعهدی که داشت، بودجه کشور را تأمین کند که همه اینها جز با توفیق الهی حاصل نشده است.

وی تأکید کرد: این موفقیت در صادرات به‌دلیل نگاه بسیجی حاکم در مجموعه شرکت ملی نفت ایران بوده است. امروز در تک تک اتاق‌های وزارت نفت تفکر و آرمان بسیجی حاکم است؛ حتی بدون اینکه نامی از آن ببریم این روحیه و تفکر با روح و جان ما عجین شده و با تار و پود ما آمیخته است و این یکی از دستاوردهای بزرگ بسیج در وزارت نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تولید ۷۰۵ میلیون مترمکعبی گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اعلام کرد: هدف ما فقط خدمت‌رسانی به مردم است نه اعلام اعداد و ارقام. امروز تمام تلاشمان را کرده‌ایم که هموطنان ما در هر نقطه‌ای از کشور که هستند با مشکل قطعی گاز رو به رو نشوند، این در حالی است که در سال‌های گذشته نتوانستیم متناسب با مصارف کشور، گاز تولید کنیم اما در چند ماه گذشته موفق شدیم به مدد کار جهادی و تفکر بسیجی به‌ حداکثر تولید دست یابیم.

ظرفیت تولید نفت تا پایان اسفند به پیش تحریم‌ها برمی‌گردد

به گفته خجسته‌مهر، هم‌اکنون هیچ‌گونه مشکلی برای تولید نفت وجود ندارد و بر اساس تعهد و مأموریت، شرکت ملی نفت ایران باید تا پایان اسفندماه، ظرفیت تولید نفت را به‌میزان پیش از تحریم‌ها برساند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه علم و فناوری اقتدار می‌آورد، گفت: در همان ماه‌های نخست شروع وزارت مهندس اوجی، گام‌های مهمی در بخش‌های به‌کارگیری علم و دانش برداشته شد، به‌طوری که ماه گذشته شاهد واگذاری حدود ۲۷۰ میلیون دلار فعالیت‌های فناورانه به شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم.

واگذاری ۵۰۰ میلیون دلار فعالیت‌های فناورانه؛ بزودی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: به‌زودی شاهد واگذاری تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار فعالیت‌های فناورانه به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خواهیم بود که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در بهمن‌ماه محقق می‌شود و این نشان می‌دهد که شرکت ملی نفت ایران گام‌های عملی را در راستای دستاوردهای از جنس تولید و توسعه برداشته است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در بخش سرمایه‌گذاری نیز در حال برداشتن گام‌های جدیدی است، اظهار کرد: در این راستا مقررشده که بخش پتروشیمی و پایین‌دستی به کمک بخش بالادستی بیاید و از ظرفیت فوق‌العاده نقدینگی آن استفاده کند. هم‌اکنون مقدمات این اقدام در حال بررسی است و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: شکل نوین استفاده از منابع مالی بانک‌ها نیز از دیگر برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در راستای جذب سرمایه است که به‌زودی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: شرکت ملی نفت ایران آمادگی کامل دارد که همه‌جانبه از بسیج و فعالیت‌های این نهاد در بخش فکری، ساختاری، پشتیبانی و لجستیک حمایت کند، چراکه اگر ما بخواهیم به اهدافمان برسیم، به ساختار، امکانات و ابزار نیاز داریم و باید بتوانیم متناسب با نقشه‌های دشمن خود را مسلح کنیم، چراکه امروز جنگ، جنگ افکار است و بهترین سرمایه فکری ما بسیج است.

بر اساس این گزارش با صدور حکمی از سوی سرتیپ پاسدار حسن حسن‌زاده؛ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله تهران بزرگ، یعقوبعلی طالبی به‌عنوان فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

کد خبر 452474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =