تمایل ژاپن به افزایش سطح مراودات تجاری و صنعتی با ایران

سفیر ژاپن در ایران، بازدید از پتروشیمی بندر امام را یادآور خاطرات خوب همکاری در گذشته دانست و گفت: ما خواهان افزایش سطح مراودات تجاری و صنعتی هستیم.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بندر امام، کازوتوشی آیکاوا، سفیر ژاپن در ایران روز سه‌شنبه (پنجم بهمن‌ماه) با همراهی رضا فتوحی، معاون اقتصادی استاندار خورستان و فریدون بندری، فرماندار شهرستان ماهشهر در مجتمع پتروشیمی بندرامام حاضر و ضمن برگزاری نشستی با حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام، از فرآیندهای تولیدی و عملیاتی شرکت بازدید کرد.

حمیدرضا رستمی، مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در این نشست اظهار کرد: از گذشته همکاری منطقی و فنی بین هر دو کشور وجود داشته است که ثمره آن توسعه اقتصادی و انتقال دانش فنی بود و اکنون هم ارتقای سطح روابط اقتصادی و انسانی می‌تواند نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد.

وی همچنین به افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح مراودات تجاری و بازرگانی از سوی ژاپن در این منطقه ابراز علاقه کرد.

آیکاوا، سفیر ژاپن نیز در این نشست گفت: بازدید از پتروشیمی بندر امام یادآور خاطرات خوب همکاری در گذشته بوده است و ما مایل به افزایش سطح مراودات تجاری و صنعتی هستیم.

به گزارش شانا، در سال ۱۳۵۳ قرارداد مشارکت بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با پنج شرکت ژاپنی به نمایندگی شرکت میتسوئی با نسبت مشارکت ۵۰-۵۰ امضا شد و با نام شرکت سهامی پتروشیمی ایران - ژاپن (IJPC) آغاز به‌کار کرد.

در سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، پروژه احداث متوقف و پس از آن در سال ۱۳۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی طرف ژاپنی از کشور خارج شد و پس از جنگ تحمیلی به بهانه اقتصادی نبودن طرح از ادامه کار خودداری کرد؛ در ادامه با پرداخت غرامت از سوی طرف ژاپنی کل سهام به صنایع پتروشیمی ایران منتقل شد و نام آن به شرکت سهامی پتروشیمی بندر امام تغییر یافت.

کد خبر 452483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =