عرضه ارز پتروشیمی‌ها به نیما، ثبات اقتصادی بهتری در کشور حاکم می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به اهمیت صنعت پتروشیمی در ارزآوری برای کشور اشاره کرد و گفت: عرضه به‌موقع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما باعث می‌شود ثبات بهتری بر اقتصاد کشور حاکم شود.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۶ بهمن‌ماه) در دومین روز از سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر در نشست با مدیران مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه اظهار کرد: مناطق همجوار این صنعت، به‌عنوان همسایگان شرکت‌های پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرند. پتروشیمی‌ها به‌عنوان واحدهای اقتصادی و اشتغال‌زا مسئولیت‌هایی دارند که باید با همفکری و مطابق اولویت‌هایی که تعیین می‌شود به ارائه خدمات بپردازند و این خدمات باید به بهبود و تقویت زیرساخت‌های منطقه منجر شود تا رضایتمندی شهروندان را فراهم کند.

وی با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد محصولات صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تولید می‌شود، گفت: رسیدگی به مشکلات منطقه مطابق با برنامه‌های کاربردی باید همواره در اولویت‌های کاری سازمان قرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی در ثبات اقتصادی کشور نقش تأثیرگذاری دارد که همواره مورد توجه است.

کاهش فاصله ظرفیت اسمی و تولید واقعی

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی به‌عنوان یکی از صنایع با اهمیت در امر ارزآوری کشور عمل می‌کند، گفت: عرضه به‌موقع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما باعث می‌شود ثبات بهتری بر اقتصاد کشور حاکم شود که باید همواره به این مسئله توجه شود.

وی ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در کشور را حدود ۹۰ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در دست اقدام است تلاش می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی پتروشیمی برای رسیدن به ظرفیت اسمی کمتر شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود شرکت‌های پتروشیمی در زمینه تولید محصولات پایین‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش گام بردارند.

کد خبر 452488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =