برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری روزانه ۱۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه میدان هفتکل

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: ۱۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه تأسیسات نفتی میدان هفتکل با آغاز عملیات راه‌اندازی ایستگاه جمع‌آوری گازهای همراه و تزریق گاز این میدان جمع‌آوری و به مخزن تزریق می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی روز چهارشنبه (ششم بهمن‌ماه) در بازدید از پروژه بهینه‌سازی فرآورش نفت میدان هفتکل اظهار کرد: با راه‌اندازی کامل این پروژه روزانه حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب از گازهای همراه تأسیسات نفتی هفتکل جمع‌آوری و به مخزن تزریق می‌شود.

وی افزود: با این کار افزون بر تزریق گاز به مخزن هفتکل و تأمین فشار آن، از آلودگی‌های محیط زیستی و هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب پس از بازدید در نشستی ضمن تأکید بر اهمیت فرصت‌ها و از دست ندادن زمان در راه‌اندازی بهنگام پروژه‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی، گفت: تأخیر در انجام  این‌گونه پروژه‌ها خسارت مالی بالایی را به همراه دارد و افزون بر آن با طولانی شدن زمان اجرای پروژه، تأسیسات و تجهیزات هم دچار فرسودگی می‌شوند، بنابراین بسیار ضروری است که در همه پروژه‌ها عنصر زمان در برنامه‌ریزی‌ها به‌طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

دانشی افزود: تلاش و همت جهادی مجموعه مدیریت مهندسی و ساختمان، پابه‌کار بودن مجری طرح و پیمانکار پروژه برای رفع موانع و پیگیری فعالیت‌های باقیمانده این پروژه مطلوب بوده که جای قدردانی دارد.

وی، روزآمدی و کارآمدی تأسیسات هفتکل را در مقایسه با دیگر مجموعه‌ها مناسب خواند و گفت: پیگیری و مانع‌زدایی دربازه پروژه‌های مهم متوقف‌شده در حوزه مهندسی و ساختمان، اهمیتی بسیار دارند، بنابراین هر زمان و در هر موقعیتی آمادگی داریم که پیگیر مسائل آنان باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از آنان حمایت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: محیط کارخانه‌های ما باید برای کارکنان شاغل در آنان جذابیت داشته باشد، از نظر امکانات رفاهی در سطح مطلوبی قرار داشته باشند و این موضوع باید به‌صورت پررنگ در تمامی پروژه‌های حاضر و آینده دیده شود.

شایان یادآوری است که در پروژه بهینه‌سازی سیستم فرآورش میدان نفتی هفتکل، ۴۵ هزار بشکه نفت در روز (که ۲۰ هزار بشکه آن از نفت‌سفید دریافت می‌شود) فرآورش و از طریق ۴۵ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ به واحد بهره‌برداری مارون یک ارسال می‌شود.

کد خبر 452495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =