فروش نفت ایران نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آثار دیپلماسی منطقه‌ای کشور در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به‌خوبی مشهود است، گفت: هم‌اکنون فروش نفت تا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا نظری با بیان اینکه با دیپلماسی انرژی فعال در دولت، هم‌اکنون فروش نفت تا ۴۰ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش داشته است، گفت: فروش محصولات غیرنفتی نیز نسبت به پارسال افزایشی خیره‌کننده داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت و اقتصاد کشور معطل میز مذاکرات نیست و قرار نیست مسائل کشور به مذاکره با غرب گره بخورد، افزود: طرف‌های غربی مذاکره‌کننده در وین ضرب‌الاجلی را برای رسیدن به توافق مطرح کردند، اما جمهوری اسلامی ایران هیچ تعجیلی در این باره ندارد.

نماینده خمین در مجلس اظهار کرد: ایران با همکاری‌های سازنده در حوزه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه این پیام را به غرب منتقل کرد که منتظر میز مذاکره نمانده و از ظرفیت‌های منطقه‌ای برای خنثی‌سازی تحریم‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش شانا، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی چندی پیش با بیان اینکه افزایش ملموس فروش نفت و تأمین ارز کالاهای اساسی از توفیق‌های این دولت است، گفت: فروش نفت خام و میعانات گازی در حالی که هنوز توافقی نشده نسبت به آخرین ماه فعالیت دولت دوازدهم ۴۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده رویکرد فعالانه در شرایط سخت است.

کد خبر 452702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =