۴ هزار نفتکش توزیع فرآورده در کشور نوسازی می‌شود

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از نوسازی ۴ هزار نفتکش ناوگان حمل و نقل فرآورده‌های نفتی در کشور با امضای یک تفاهمنامه با بانک ملت برای تامین منابع مالی آن خبر داد.

جعفر سالاری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره گفت: تفاهمنامه تامین منابع آن مالی این طرح به زودی و پیش از پایان سال جاری با بانک ملت به امضا خواهد رسید.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح حدود ۴ هزار دستگاه نفتکش حمل فرآورده در کشور نوسازی شده و تحویل شرکت‌های پیمانکار خواهد شد.

مدیرتامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: بانک ملت طی این قرارداد، متعهد می‌شود که برای نوسازی هر دستگاه کشنده تا ۳.۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کند.

سالاری‌نسب تصریح کرد: مذاکرات با چند شرکت تامین کننده انجام شده و امیدواریم در بهمن ماه این تفاهمنامه نهایی شود، همچنین در این طرح به رانندگان نفتکش تسهیلات ۱۸ درصدی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به این که به روزرسانی ناوگان انتقال فرآورده یکی از مهمترین برنامه‌های ما در این مدیریت است، گفت: به این منظور قراردادهایی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز و شرکت‌های تامین‌کننده کشنده خودرو منعقد خواهیم کرد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: هم اکنون حدود ۶۵ درصد فرآورده موردنیاز بخش نیروگاهی از طریق نفتکش ارسال و حمل می‌شود و حدود ۱۲ هزار نفتکش در زنجیره توزیع فرآورده فعالیت می‌کنند که عملیات انتقال فرآورده را به جایگاه‌ها و مقاصد موردنیاز انجام می‌دهند.

سالاری نسب با اشاره به حجم وسیع عملیات سوخت‌رسانی به ویژه سوخت زمستانی از طریق نفت‌کش تاکید کرد: نوسازی این ناوگان نقش مهمی در تسهیل فرآیندهای این عملیات عظیم و وسیع و عمل به تکالیف ما در این حوزه دارد.

کد خبر 452871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =