فرآورش روزانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در مجتمع پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که این مجموعه اکنون توان فرآورش روزانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز را دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، هادی هاشم‌زاده فرهنگ در بازدید محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه از پالایشگاه‌های این مجتمع گفت: اکنون که در اوج سرمای زمستان هستیم، مجتمع گاز پارس جنوبی با همه ظرفیت در حال خدمت و عملیاتی است.

وی با اشاره به سهم نزدیک به ۷۰ درصدی مجتمع گاز پارس جنوبی در تامین سبد انرژی کشور، بیان کرد: با تکیه بر توان و تخصص نیروهای جوان و کارآمد، از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۳ هزار میلیون مترمکعب گاز شیرین به خط سراسری ارسال شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: این مجتمع با ماموریت بسیار مهمی که بر دوش دارد، با همه توان و با حمایت دستگاه‌های اجرایی کشور در مسیر شکوفایی، رشد اقتصادی و عزت کشور گام برمی‌دارد زیرا در مسیر خدمت به جامعه باید با شتاب بیشتری گام برداشت و از همه فرصت‌ها بهترین موقعیت را به وجود آورد.

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز با اشاره به پیشرفت و جایگاه ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی در توسعه و رشد اقتصادی کشور، گفت: این موفقیت‌ها حاصل کار و تلاش متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی و این مهم  از سرمایه‌های ارزشمند کشور است.

فرزین همچنین با اشاره به سابقه‌ بانک ملی و گسترش شعبه‌ها در همه نقاط کشور، افزود: اکنون بانک ملی ایران با آمادگی کامل در مسیر حمایت از صنعت نفت و گاز کشور و با ارائه‌ تسهیلات به کارکنان این صنعت، گام‌های مهمی برداشته و بسته‌های اعتباری و تسهیلاتی جامعی را برای مشتریان خود تدارک دیده است که به فراخور نیاز می‌تواند در اختیار آنها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این بانک، کمک به توسعه و پیشرفت در بزرگترین مجتمع گازی کشور را به‌عنوان یکی از اهداف اصلی خود انتخاب کرده و از این رو، تلاش دارد تا حضور بیشتری در منطقه پارس جنوبی داشته باشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این دیدار، مجتمع گاز پارس جنوبی را یکی از قطب های مهم رشد اقتصاد در کشور دانست و اعلام کرد: این مجموعه بزرگ می‌تواند با داشتن نیروی انسانی کارآمد و توانمند، کمک شایانی به توسعه کشور داشته باشد.
فرزین و هیئت همراه در این سفر از واحدهای مختلف پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی (فازهای ۲ و ۳) دیدار کردند و از نزدیک با اقدام‌های متخصصان و کارکنان این پالایشگاه در مسیر فرآورش گاز و محصولات جانبی آشنا شدند.

براساس این گزارش، از ۱۳ پالایشگاه موجود در مجتمع گازی پارس جنوبی، ۱۲ پالایشگاه عملیاتی است و تنها یک پالایشگاه فاز ۱۴ در حال ساخت است و این در حالی است که اکنون ظرفیت تولید روزانه گاز شیرین بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب و ظرفیت تولید روزانه گاز ترش این مجتمع ۸۰ میلیون مترمکعب در روز است.

کد خبر 452957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =