۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 453232
معاون وزیر نفت با سفیر برزیل در تهران دیدار کرد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت و سفیر برزیل در ایران راه‌های گسترش روابط دو کشور در بخش‌های مختلف انرژی را بررسی کردند.

به گزارش شانا، احمد اسدزاده دیروز (سه‌شنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) با آگوئیا نتو گفت‌وگو و در این دیدار گسترش همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف انرژی مورد تأکید قرار گرفت.

معاون وزیر نفت در گفت‌وگوی اخیر با شانا بیان کرد: متأسفانه درباره بازار آمریکای جنوبی فرصت‌سوزی‌های بدی در دولت گذشته و همکاری با این کشورها انجام شد که ان‌شاءالله در این دولت جبران می‌شود و توافق‌های خوبی با بعضی از کشورهای این منطقه انجام شده است که آثار آن به‌زودی آشکار خواهد شد.

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و صنعت نفت این کشور در سال‌های اخیر رشدی انفجاری داشته و در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولید کننده بزرگ نفت خام جهان قرار دارد.

بنتو آلبوکرکه، وزیر معادن و انرژی برزیل چندی پیش اعلام کرد: در سال ۲۰۳۰ و هنگامی که ظرفیت تولید برزیل به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت برسد، این کشور به پنجمین صادرکننده بزرگ نفت جهان بدل می‌شود.

تولید کنونی نفت و مایعات نفتی برزیل ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز است و تولید میدان‌های نفتی فراساحلی برزیل در سال‌های اخیر افزایش یافته و عامل اصلی افزایش تولید این کشور بوده است.

کد خبر 453232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =