ظرفیت افزایش تنوع تا ۳۵ محصول در پتروشیمی کارون وجود دارد

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: امروز ۱۷ محصول در این مجتمع تولید می‌شود که ظرفیت افزایش تنوع محصولات به ۳۵ محصول وجود دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، علیرضا صدیقی‌زاده دیروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در بازدید عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از پتروشیمی کارون به اقدام‌های انجام شده در این شرکت برای افزایش محصولات و تولید گریدهای جدید اشاره و اظهار کرد: پتروشیمی کارون که روزگاری یک محصول تولید می‌کرد امروز ۱۷ محصول تولید می‌کند و ظرفیت افزایش تنوع محصولات به ۳۵ محصول را دارد.

وی با اشاره به وابستگی این مجتمع به ۹ مجتمع دیگر برای تهیه خوراک، راهبرد این شرکت را کاهش وابستگی به سایر مجتمع‌ها و کاهش ریسک قطع دریافت خوراک عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به این مهم از یک سو تلاش کردیم تا جایی که امکان وجود دارد به جای یک منبع برای خوراک، دو منبع در نظر بگیریم تا در صورت قطع ورودی خوراک از یک مجتمع از خوراک مجتمع جایگزین استفاده کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون ادامه داد: کار مهم دیگر تعریف پروژه هایکو برای به حداقل رساندن وابستگی شرکت و تولید مونوکسیدکربن و هیدروژن از سوی پتروشیمی کارون است که امروز به ۶۳ درصد پیشرفت رسیده‌ و زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صدیقی‌زاده تأکید کرد: با راه‌اندازی هایکو نه‌ تنها کارخانه به ‌ظرفیت اسمی تولید صد در صدی می‌رسد که این ظرفیت قابلیت ارتقا ۱۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تعریف شده را دارد و ظرف ۶ ماه سرمایه‌گذاری انجام شده در هایکو باز خواهد گشت و کارون را به یکی از ویژه‌ترین شرکت‌های هلدینگ در سودآوری تبدیل خواهد کرد.

در کنترل کیفیت محصولات سختگیر هستیم

عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این بازدید با اشاره به توضیحات فنی و مهندسی ارایه شده در خصوص پروژه هایکو، گفت: اقدام‌های انجام شده در پتروشیمی‌های خوزستان و کارون در تولید گریدهای جدید و تلاش برای کاهش وابستگی خوراک نشان دهنده قدرت ماست.

وی همچنین تلاش مهندسان و کارشناسان این دو مجتمع برای تولید گریدهای جدید را خوشحال‌کننده عنوان کرد و افزود: این تلاش‌ها مصداق ورود جوانان به میدان‌های جدید برای توسعه کشور و خودکفایی است و اینها یک رویش بزرگ برای انقلاب و کشور است و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هایکو را پروژه‌ای الهام‌بخش در جهاد ساخت داخل دانست و اظهار کد: اینکه از ۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی پیش‌بینی شده در این پروژه، ۲۰ میلیون یورو هزینه شده و مابقی با اعتماد به توانایی داخل تبدیل به اعتبار ریالی شده افتخاری برای کشور و هر یک یورویی که در این مسیر تبدیل به اعتبار ریالی شده سبب ارتقای جایگاه کشور در صنعت پتروشیمی جهان و گامی برای توسعه کشور است.

علی‌عسگری بر قدردانی و تشویق ویژه مهندسان و کارشناسان خلاق که با ابتکار و همت خود زمینه‌ساز تولید محصولات و گریدهای جدید شده‌اند، تأکید کرد و یادآور شد: به همین میزان که نباید از تشویق تیم غفلت کنیم، باید در کنترل کیفیت محصولات به غایت سختگیرانه عمل کنیم.

کد خبر 453258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =