نخستین واحد آب‌شیرین‌کن نیروگاه سیکل ترکیبی بعثت به بهره‌برداری رسید

مجری طرح‌ نیروگاه و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از آغاز بهره‌برداری نخستین واحد آب‌شیرین‌کن نیروگاه متمرکز سیکل ترکیبی بعثت (پارس جنوبی) در مجاورت شهر بیدخون استان بوشهر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، اکبر دادستانی گفت: بخش سیکل ترکیبی نیروگاه متمرکز بعثت که در زمینی به مساحت ۲۹ هکتار واقع شده، به ظرفیت ۴۸۰ مگاوات اجرا می‌شود و شامل سه بلوک سیکل ترکیبی به توان تولید برق هر بلوک ۱۶۰ مگاوات  است.

وی احداث این نیروگاه را با هدف تأمین کمبود تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز پالایشگاه فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹، ۲۲-۲۴ مستقر در منطقه کنگان، مجتمع پالایشگاهی سیراف و همچنین افزایش پایداری شبکه برق شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه و کنگان بیان کرد و افزود: در همین زمینه نخستین واحد آب‌شیرین‌کن از تأسیسات تکمیلی این نیروگاه پس از طی مراحل تست و پیش‌راه‌اندازی، به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح‌ نیروگاه و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس ظرفیت تولید هر یک از سه واحد آب‌شیرین‌کن نیروگاه را ۲ هزار و ۶۶۷ مترمکعب در روز اعلام کرد و گفت: این نیروگاه در مجموع به سه واحد آب شیرین از آب دریا به روش MED با مجموع ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در روز مجهز است که در حالت نرمال دو واحد از آنها در مدار تولید قرار خواهند گرفت و واحد سوم به‌صورت آماده‌باش در زمان‌های تعمیرات جایگزین خواهد شد.

دادستانی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز این بخش از طریق خطوط لوله‌ای به طول ۷ کیلومتر از آبگیر شماره ۲ عسلویه تأمین می‌شود، اظهار کرد: قطر این خطوط لوله در مسیر رفت ۲۸ اینچ و مسیر برگشت ۲۴ اینچ است، همچنین ۲عدد مخزن فلزی ذخیره‌سازی آب به ظرفیت هر کدام سه هزار متر مکعب در این واحد تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه راندمان نیروگاه با احداث بخش سیکل ترکیبی و آب‌شیرین‌کن‌ها از حدود ۳۰درصد به حدود ۵۵ درصد خواهد رسید، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی، از انواع پروژه‌ سبز در دنیا شناخته می‌شود که افزون بر جلوگیری از ورود گازهای آلاینده و گلخانه‌ای به محیط زیست، از این گازها در چرخه تولید بخار استفاده می‌کند.

کد خبر 453656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =