۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
  • کد خبر: 453906
دیدار امام جمعه تهران از تأسیسات دریایی

آیت الله صدیقی، مشاور عالی قوه قضائیه و امام جمعه موقت تهران از گروه مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به‌عنوان بزرگترین گروه فراساحلی کشور بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت تأسیسات دریایی ایران، محمدرضا زهیری، مدیرعامل گروه تأسیسات دریایی در جریان این بازدید با ارائه خلاصه‌ای از ظرفیت، توانمندی و دستاوردهای گروه اظهار کرد: گروه مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، دارائی ارزشمند کشورست.

وی افزود: این گروه، نه‌تنها برای صنعت نفت، بلکه  برای جمهوری اسلامی ایران، یک دارائی ارزشمند است و در زمان تحریم در روزگاری که هیچ کشوری حاضر به نصب سکوهای پارس جنوبی نبود، شناور جرثقیل‌دار این شرکت (بزرگترین شناور جرثقیل دار غرب آسیا) بیش از ۲۰ سکو با وزن بیش از ۲۵۰۰ تن  را در راستای توسعه صنعت نفت کشور نصب کرد.

مدیرعامل گروه تأسیسات دریایی اوج فعالیت‌های گروه مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران را از سال ۸۸ در پروژه‌های ۳۵ ماهه پارس جنوبی اعلام کرده و گفت: با نقش‌آفرینی مدیران و همکاران این گروه در  طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی سکوهای فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۷ و ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ می‌توان سهم شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران را در توسعه میدان گازی پارس جنوبی، ساخت بیش از ۷۰ درصد سازه‌های دریایی این میدان دانست.

وی در بیان اهمیت فعالیت‌های این شرکت در صنعت نفت کشور با مروری بر اهمیت میدان گازی پارس جنوبی تصریح کرد: حوزه گازی پارس جنوبی با وسعت ۹۷۰۰ کیلومتر مربع، یک سوم در مرز (حریم مرزی) ایران  با مساحت ۳۷۰۰ کیلومتر و دو سوم در مرز (حریم مرزی) قطر با مساحت ۶۰۰۰ کیلومتر مربع قرار دارد که ۷۰ درصد گاز کشور را تأمین می‌کند.

مدیرعامل گروه تأسیسات دریایی تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت گروه مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران بیش از ۷۰ درصد تأسیسات دریایی این میدان را به همت مدیران و متخصصان انقلابی خود، طراحی، ساخته و راه اندازی کرده است.

زهیری مهمترین دارایی این گروه را نیروی انسانی خواند و گفت: علاوه بر نیروی انسانی، از جمله دارایی‌های فیزیکی گروه تأسیسات دریایی، می‌توان به شناوری با جرثقیل ۵۰۰۰ تن اشاره کرد که از جمله پنج شناور دارای جرثقیل فوق سنگین  دنیاست که قابلیت باربرداری حدود ۵۰۰۰ تن بار را در دریا دارد و از دیگر دارائی‌های این گروه شناور لوله‌گذاری است  که اکثر لوله‌گذاری‌های پارس جنوبی از سوی آن به انجام رسیده است که در آینده نزدیک، اجرای خط لوله فازهای ۱۱ و ۱۶ جدید و خط لوله انتقال گاز از کیش به عسلویه با این شناور انجام خواهد شد.

وی به توانمندی دیگر این گروه در بخش حفاری دریا اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله کشور ایران، قدر این گروه را بداند و مسئولین صنعت نفت کشور در جهت توسعه و واگذاری پروژه‌های نفت و گاز به این گروه توانمند داخلی، بیش از پیش مبادرت ورزند تا به جای توسعه ایران اسلامی مجبور به انجام پروژه برای کشورهای دیگر نباشیم.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در جریان این بازدید بیان کرد: اسلام دین عدل و عقل و فرهنگ است. نخستین هدف و آخرین هدف از عدل و قسط و زندگی و اجتماع، شکوفایی استعداد آدمیان است. همه موجودات که در عالم جلوه وجودی دارند، قطره‌ای از خداوند کریم‌اند. ما مأمور ساختن خودمان هستیم. ایمان به خدا، باور به قدرت بیکران است. باور علم محیط است. مومن، خودش چشمه انرژی است چون ایمان دارد. برای برقراری امنیت، خداوند دستور داده در تجهیزات دفاعی آنقدر قوی بشوید که دشمن از شما مرعوب شود نه اینکه تجهیزات دفاعی را بالا ببرید که آنها را نابود کند. جنگ مال ضعف شماست. اگر قدرتمند بودید اینها جرأت جنگ با شما را نخواهند داشت. قوی باشید تا جنگ نشود. این تز اسلام و دکترین قرآن کریم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در هیچ شرایطی خداوند اجازه نداده (لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا) لن نفی ابد است یعنی هرگز در هیچ شرایطی خدا اجازه نداده کافر بر مومن مسلط شود. مردم را در همه کارهای دولتی سهیم کنید. امام با این ایده پرچم را بلند کردند؛ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. جمهوریت هر کاری انجام می‌دهید با دست مردم انجام بدهید. یقوم الناس بالقسط، انقلاب ما از ابتدا انقلاب دینی-توحیدی، انقلاب انسانیت است، می‌خواهیم آینه خدا، جمال‌الله، جلال‌الله شویم، هرجا دیدیدکشوری ادعای اسلام دارد و  زیر سلطه کافراست یقین بدانید دروغ می‌گوید. اسلام آمریکائی است، اسلام الهی اسلامی است که امام پرچمش رابلندکرد، اقتدار سیاسی بدون اقتدار اقتصادی حرف متضادی است، می‌خواهیدحرف اول را در دنیا بزنید باید دست نیاز در واردات به خارج نداشته باشید، از روز اول هم نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، این ابتکار از ابتکار خدادادی بود که به امام گفته شد، اگر می‌گفت حکومت اسلامی! مردم را دخیل نکرده بود، علت بقاء ما مردمی بودن ماست، جمهوریت یعنی همیشه کاری می‌خواهید کنید با دست مردم، به قول معروف: انگشتتون را با عسل ناب به دهن کسی بگذارید که او احساس تحمیل کند احساس شیرینی نخواهدکرد تحمیل برمردم نباشید، همواره قلب مردم را احساسات مردم را همراه خودبیاورید، مردم را در تمام کارهای دولتی تان سهیم کنید. تاخودمردم دلشون فکرشون توجیه نشود این آب درهاون کوبیدن است وبه نتیجه نمی‌توانیدبرسید لذا از مردم جدانشدن، بامردم بودن، فطرت مردم راهمیشه با جهاد تبیین همراه کنید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: نگه داشتن مردم به این است که مردم را با این باور حفظ کنیم که ما خادم مردم هستیم، حاکم مردم نیستیم، ما هرجا خادم مردم بودیم گفتیم مردم دست ما را بگیرید ما برای رفع نیاز شما (آمده‌ایم) بیائید با هم، دست ما را بگیرید تا این جبهه را اداره کنیم، آن جبهه با آن واقعیت اداره شد، خودمردم باورشان بودکه کشور خودشان است باید دفاع کنند بدون هیچ تحمیلی جوان‌ها رفتند خونشان را دادند، از نظر دنیا هم برد ما و پیروزی ما در اینست که منطقه با ما باشد؟ نخیر همه جهان را ما باید با خودمان همراه کنیم و این کار شدنی است، اینکه دنیا را متوجه کنیم زندگی در سایه اسلام است شیرینی زندگی آرامش واقعی اطمینان به همدیگر در پرتو تربیت‌ها و اخلاق اسلامیست، سردار سلیمانی یک آیت بزرگ خدا بود این یک نمونه بود که بشود جبهه‌ای تشکیل داد که در آن جبهه نژاد، خون و گرایش‌های حزبی، مطلقا مطرح نیست، همه یک هدف دارند و برای رسیدن به آن همدیگر را کمک می کنند.

صدیقی گفت: کارشما زیر پرچم ولایت فقیه نیابت امام عصر ارواحنا فداه نه اینکه افتخار علمی است، افتخار مهارتی و کفایتی است بلکه برای شما یک افتخار دینی است افتخار شهداست، سر سفره آن خون‌ها پرچم را بلند کردید، این کارتان با نماز شب موازنه نمی‌کند، فرموده‌اند: دوخصلت است که برتر از آن نیست، ایمان به خدا و نفع و سود مردم، امیدوارم این گروه در عرصه‌های مختلف سرآمد باشد، جزء مجاهدین فی سبیل الله بحساب بیائید و خداوند جمع‌تان را جمع بدارد همت‌تان را عالی‌تر کند و قدم‌هایتان را استوار تر کند و هر روز یک قدم به پیش بشارتی جدید از شما دریافت کنیم.

کد خبر 453906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =