صادرات گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین ادامه دارد

شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که با وجود درگیری‌های موجود بین مسکو و کی‌یف، صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، غول انرژی روسیه گازپروم روز پنجشنبه (ششم اسفندماه) اعلام کرد که صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین به روال عادی خود ادامه داده و مطابق با درخواست مصرف‌کنندگان است.

این شرکت اعلام کرد که تقاضا تا ۲۴ روز پنجشنبه (ششم اسفندماه) ۸۳ میلیون متر مکعب در روز بوده که نسبت به روز چهارشنبه (پنجم اسفندماه) ۳۱.۴ درصد افزایش داشته است.

عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفندماه) با فرمان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در چند شهر واقع در شرق و شمال شرق این کشور آغاز شد.

کرملین پیش از آغاز این حملات که کشورهای غربی طی دو روز گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در پی تهاجم روسیه به اوکراین، نشستی اضطراری در بروکسل برگزار کردند و بر سر تحریم‌هایی که برای تحمیل «عواقب گسترده و شدید» بر مسکو طراحی شده بود، توافق کردند.

آلمان هم پیش از آن  و روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) در پی به رسمیت شناخته شدن جدایی دو منطقه ذکر شده، روند صدور مجوز خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ به ارزش ۱۱ میلیارد دلار را به دلیل اقدام‌های روسیه در اوکراین متوقف کرده بود.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگران هستند که این خط لوله وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه را افزایش دهد و درآمد اوکراین از طریق ترانزیت یک خط لوله دیگر انتقال گاز روسیه به اروپا را متوقف کند. این در حالی است که با وجود تحریم‌ها و موانع پیش روی مسائل پرداخت‌های مالی اروپا به مسکو، صادرات نفت روسیه به اروپا هم ادامه دارد.

کد خبر 453967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =