نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات تولید بار اول در شرکت ملی نفت برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی «بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات اجرایی تولید بار اول در شرکت ملی نفت ایران و راهکارهای بهبود انجام کار با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی موجود» در پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، این نشست هم‌اندیشی با تأکید محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و بر اساس تصمیم‌های ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان این شرکت مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن کارگروه راهبری ساخت بار اول عصر شنبه (هفتم اسفندماه) با حضور دبیر کمیته تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مدیر پژوهش و فناوری، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای نفت و مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌های تابعه نفت برگزار شد.

سیدمهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در این نشست با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش رو در حوزه کالا، مواد و تجهیزات، نیاز به این موارد در تعداد و گستره‌ای مشخص است، گفت: باید سازوکاری منسجم فراهم شود تا زمانی که متقاضیان این موارد به شرکت ملی نفت ایران اعلام نیاز می‌کنند، بتوان دست‌کم برآوردی از بازار متصورشده این محصولات ارائه کرد.

وی درباره اهداف و انتظارهای موجود از برگزاری این نشست‌های هم‌اندیشی اظهار کرد: ضرورت دارد فهرست تجهیزات و اقلام مورد نیاز را به‌منظور رفع چالش‌های پیش روی تولید شرکت‌های تابع و بهره‌بردار مشخص و تبیین کنیم.

دبیر ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش‌بنیان شرکت ملی نفت تصریح کرد: انتظار می‌رود فرآیندها در گروه‌های تولید بار اول به‌نحوی پایه‌ریزی شود که به تقاضای دانش‌بنیان بینجامد، همچنین در یک رویکرد ارتقای فناوری، تجهیزات و موادی که بالاتر از سطح کیفی کنونی هستند، با دیدگاه عملیاتی تولیدپذیر شوند و در سطح شرکت‌ها مطرح شود که این موضوع با ایجاد تغییرات در فرآیندهای جاری در کارگروه‌های تولید بار اول، امکان‌پذیر است.

سیدحمزه حسنی، دبیر کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در این نشست نسبت به دستاوردهای سازنده نشست‌های هم‌اندیشی ابراز امیدواری کرد و به تشریح بخشی از مهم‌ترین موانع ساخت بار اول یک محصول فناورانه پرداخت.

برزو قنبری، سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست با تأکید بر اینکه این مدیریت در سال‌های گذشته با تعریف پروژه‌های ده‌گانه همواره پیشران موضوع حمایت از ساخت داخل بوده است، افزود: در مسیر جدید تعریف‌شده نیز این مدیریت در زمینه حمایت از تولید بار اول پیشگام خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست نیز مدیران پژوهش و فناوری شرکت‌های تابع نفت از برنامه‌ها، طرح‌ها و چالش‌های پیش‌ روی خود برای تولید داخل سخن گفتند و نسبت به یافتن راهکارهای متناسب برای رفع موانع به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 454039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =