۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 454050
ذخیره‌سازی‌های نفت چین افزایش یافت

چین با وجود فشارهای آمریکا برای برداشت از ذخیره‌سازی راهبردی نفت این کشور، مقدار ذخیره‌سازی نفت خود را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، چین خرید و ذخیره‌سازی نفت در سال جاری میلادی را با وجود افزایش قیمت‌ها و درخواست‌های واشینگتن برای برداشت هماهنگ جهانی از ذخیره‌سازی راهبردی نفت و تعدیل بازار افزایش داده است.

واشینگتن خواستاری همکاری چین برای تقویت برداشت هماهنگ از ذخیره‌سازی راهبردی نفت ازسوی کشورهای مصرف‌کننده و مهار روند افزایشی قیمت‌های نفت بوده است، هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین قیمت‌های جهانی نفت خام مرز ۱۰۰ دلار برای هر بشکه را پشت سر گذاشت.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه (ششم اسفندماه) اعلام کرد واشنگتن با کشورهای دیگر برای برداشت دوباره از ذخیره‌سازی راهبردی نفت - پس از اقدام قبلی در ماه نوامبر - همکاری می‌کند.

دولت آمریکا در ماه نوامبر اعلام کرده بود حدود ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را همراه با دیگر کشورهای مصرف‌کننده از جمله چین، هند و کره جنوبی برای مبارزه با افزایش هزینه سوخت آزاد می‌کند.

هند، ژاپن، کره‌جنوبی و انگلیس اعلام کردند مقدار اندکی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خود را به بازار عرضه می‌کنند. چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ و بزرگ‌ترین واردکننده بزرگ نفت جهان، هرگز به‌طور رسمی متعهد نشد چنین اقدامی انجام دهد و در عوض، به خرید بیشتر نفت پرداخت.

دو منبع تجاری نفت در این باره به رویترز گفتند: پکن پس از دیدار شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اوایل ماه فوریه، خرید نفت را به‌سرعت افزایش داده است.

کد خبر 454050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =