گسترش همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با تأکید بر گسترش روابط ایران و روسیه در بخش انرژی گفت: ایران و روسیه با همکاری یکدیگر و بعضی دیگر از کشورهای بزرگ می‌توانند معادلاتی تازه در حوزه اقتصاد بین‌الملل رقم بزنند.

به گزارش شانا، احمد اسدزاده در  نشست هماهنگی کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری تجاری، اقتصادی ایران و روسیه که یکشنبه (۱۵ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در دور تازه همکاری‌ها بتوانیم با روسیه فضاهایی تازه در همکاری‌های دوجانبه باز کنیم.

وی با بیان اینکه به‌دنبال نهایی کردن متن پیش‌نویس تفاهم با روسیه هستیم، تصریح کرد: در دور جدید برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه تلاش می‌کنیم مسائل را با نظم، جدیت و به‌صورت هدفمند دنبال کنیم، به‌طوری که ان‌شاءالله در چند سال آینده شاهد رشد ملموسی در سطح روابط اقتصادی دوجانبه باشیم.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه هم‌اکنون صادرات کشور به روسیه ۵۰۰ میلیون دلار و واردات یک میلیارد دلار است که این معادله متناسب با روابط دو کشور نیست و باید متوازن شود، افزود: ایران در بخش نفت و گاز آماده همکاری با روسیه است  و دو کشور می‌توانند همکاری‌های سازنده، بلندمدت و راهبردی در این حوزه داشته باشند.

وی تأکید کرد: ایران و روسیه ظرفیت‌های بسیار بالایی به لحاظ ذخایر نفت و گاز و موقعیت ژئوپلتیکی دارند و با همکاری یکدیگر و بعضی دیگر از کشورهای بزرگ می‌توانند معادلات جدیدی را در حوزه اقتصاد بین‌الملل رقم بزنند.

بر اساس گزارش معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، پیرو مصوبه هیئت وزیران در واگذاری مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه به وزیر نفت و پس از سفر رئیس جمهوری به روسیه مقرر شد مقدمات برگزاری شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک با روسیه انجام شود. ذیل کمیسیون مشترک اقتصادی با روسیه  ۱۹ کارگروه تعریف شده است که گستره متنوعی از فعالیت‌ها را در حوزه‌های انرژی، حمل‌ونقل، علم و فناوری و... در بر می‌گیرد.

کد خبر 454456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =