۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
  • کد خبر: 454485
آمریکا در تحریم نفت روسیه تنهاست

بعضی از منابع اعلام کردند که آمریکا در نظر دارد به تنهایی واردات نفت از روسیه را ممنوع کند.

به‌ گزارش خبرگزاری رویترز، دو منبع روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) درباره پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین اعلام کردند که آمریکا آماده است واردات نفت خام روسیه را بدون مشارکت متحدان اروپایی خود تحریم کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در تلاش برای جلب حمایت اروپا در ممنوعیت واردات نفت روسیه، کنفرانسی ویدیویی با سران فرانسه، آلمان و انگلیس برگزار کرد.

یک منبع در این باره گفت: کاخ سفید همچنین در حال مذاکره با رهبران کنگره آمریکاست که در حال کار در زمینه تسریع در تصویب قانون ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند؛ اقدامی که دولت را مجبور به تسریع در ایجاد جدول زمانی برای این اقدام می‌کند، اما اگر این تصمیم گرفته شود، احتمال دارد آمریکا در اجرای آن تنها بماند.

آلمان بزرگ‌ترین خریدار نفت خام روسیه طرح ممنوعیت واردات انرژی از این کشور را رد کرده‌ است. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورش تلاش برای استفاده از دیگر منابع انرژی را تسریع کرده است، اما نمی‌تواند یک ‌شبه واردات انرژی از روسیه را قطع کند.

اروپا برای تأمین نفت خام و گاز طبیعی مورد نیاز خود وابسته به روسیه است. وابستگی آمریکا به نفت خام روسیه کمتر است، اما ممنوعیت واردات نفت این کشور از روسیه سبب بالا رفتن بیشتر قیمت بنزین و نارضایتی مصرف‌کنندگان خواهد شد.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت این مجلس به‌دنبال تصویب ممنوعیت واردات نفت از روسیه است و کنگره قصد دارد این هفته ۱۰ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین در پاسخ به حمله نظامی روسیه اختصاص دهد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، کاخ سفید تحریم‌هایی را بر صادرات فناوری به پالایشگاه‌های روسیه و خط لوله انتقال گاز نورد استریم -۲ (که هنوز راه‌اندازی نشده است) اعمال کرد.

در حالی که دولت بایدن تأثیر تهاجم مسکو را بر بازارهای جهانی نفت و قیمت انرژی ایالات متحده ارزیابی می‌کند، تاکنون صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم نکرده است.

کد خبر 454485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =