گاز حداقل تا ۲ دهه آینده سرآمد انرژی‌هاست

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری گفت: طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان، حداقل تا دو دهه آینده، گاز سرآمد انرژی‌های موردنیاز جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی فرد، صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفندماه) در آیین گشایش و امضای تفاهم‌نامه تأسیس خانه گاز ایران که با حضور مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت:  باوجود همه مباحثی که دهه آینده را دهه انرژی‌های تجدیدپذیر معرفی می‌کند، در نشست اخیر سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز نیز تقریباً همه سران کشورها و کارشناسان هم‌نظر بودند که حداقل تا دو دهه آینده، گاز سرآمد انرژی‌ها خواهد بود.

وی افزود: گاز در دهه ۶۰ و ۷۰ حدود ۴۰، ۵۰ درصد سبد انرژی کشور را تشکیل می‌داد، اما امروز این عدد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری همچنین با تأکید بر اینکه تأسیس خانه گاز ایران آینده صنعت گاز در کشور را درخشان‌تر خواهد کرد، گفت: این اتفاق مبارکی است که قطعاً برکات زیادی برای صنعت گاز کشور به همراه خواهد داشت.

زیدی‌فرد با اشاره به اینکه مبحث احداث پارک فناوری گاز از جمله مباحثی بود که شخص آقای چگنی به‌شدت پیگیر و تا حد زیادی مدیون فعالیت‌های ایشان است، افزود: ایجاد یک مرکز برای مطالعات تحلیلی در مبحث گاز حرکت بسیار مبارکی است که ایده آن نیز از طرف ایشان مطرح شده و صنعت گاز و نفت کشور در آینده بی‌شک شاهد آثار آن خواهد بود.

وی تأکید کرد: احداث این مرکز کمک می‌کند تا راه روشنی را که صنعت گاز در سال‌های آینده خواهد داشت، بهتر و واضح‌تر ببینیم و موقعیت و جایگاه خود را در آن ترسیم کنیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاهی به خارج داشته باشیم، تأسیس این مرکز اهمیت خود را در خارج از کشور و مباحث صادراتی بیشتر نشان می‌دهد.

زیدی‌فرد گفت: در معاونت مهندسی نیز ما نهایت تلاشمان را برای حمایت از اندیشکده‌ها و مراکزی نظیر خانه گاز به‌کار خواهیم گرفت و از مباحث آینده‌پژوهانه حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 454531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =