بازدید رئیس سازمان حراست صنعت نفت از طرح ملی گوره - جاسک

رئیس سازمان حراست صنعت نفت با حضور در استان هرمزگان از طرح خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک و پایانه نفتی جاسک بازدید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، عظیم شیراوند و هیأت همراه روز دوشنبه، (۱۶ اسفند ماه) در سفری یک‌روزه به منطقه مکران، از تأسیسات طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک و پایانه نفتی جاسک بازدید کرد.

در این دیدار از بخش‌های مختلف این طرح از جمله خط لوله ۴۲ اینچی انتقال نفت خام، تلمبه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های توپکرانی، مخازن ذخیره‌سازی نفت‌خام، سامانه‌های اندازه‌گیری (میترینگ)، خطوط لوله منتهی به دریا و گوی شناور پایانه نفتی جاسک بازدید شد.

در ادامه طی نشستی که در کمپ اداری موقعیت پایانه نفتی جاسک برگزار شد، روند پیشرفت پروژه خط لوله انتقال نفت گوره – جاسک و پایانه بین‌المللی جاسک، چالش‌ها و عوامل مؤثر بر پیشبرد پروژه بررسی شد.

پایانه نفتی بین‌المللی و تأسیسات دریایی صادرات نفت خام جاسک آخرین زنجیره از طرح ملی و راهبردی خط لوله انتقال نفت خام گوره – جاسک به‌شمار می‌رود.

این پایانه شامل تأسیسات خشکی، خطوط لوله دریایی، گوی‌های شناور و تأسیسات وابسته در اراضی ساحلی دریای عمان در بخش مرکزی شهرستان جاسک (استان هرمزگان)، واقع در ۶۰ کیلومتری غرب شهر جاسک و در شمال روستای کوه‌مبارک در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار ساخته شده و نفت‌خام و میعانات‌گازی را در فاصله ۶ کیلومتری ساحل به نفتکش‌های غول‌پیکر منتقل می‌کند.

کد خبر 454554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =