پیشرفت ۸۵ درصدی طرح‌های گازرسانی شرکت گاز گیلان در سیستان و بلوچستان

سرپرست شرکت گاز استان گیلان از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های این شرکت در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عیسی جمال نیکویی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ کیلومتر خط تغذیه و ۴۶۰ کیلومتر شبکه گاز در منطقه سیستان کار شده است، گفت: با اجرای این طرح، پنج شهر زابل، ادیمی، دوست‌محمد، زهک و محمدآباد از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. این شهرها در مجموع ۴۱ هزار و ۸۳۶ خانوار دارد.

وی افزود: مطابق برنامه زمان‌بندی، عملیات شبکه‌گذاری گاز شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، زهک و محمدآباد به‌زودی به پایان می‌رسد و فاز سوم شهر زابل نیز در نیمه نخست سال آینده تکمیل می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه کارکنان این شرکت به همراه پیمانکاران اجرایی پروژه به‌طور مستمر و شبانه‌روزی در حال پیشبرد طرح گازرسانی به منطقه سیستان هستند، اظهار کرد: تکمیل این طرح ملی و بزرگ نیازمند مساعدت و همراهی بیشتر مسئولان استانی و شهرستان‌های مربوطه است.

جمال نیکویی در پایان ابراز امیدواری کرد گاز طبیعی مانند استان گیلان در شهرستان زابل و همه مناطق استان سیستان و بلوچستان گرمابخش خانه‌های مردم آن دیار شود.

براساس این گزارش، به‌دلیل اجرای موفق پروژه بند «ق» در گیلان و بهره‌مندی گسترده مردم این استان از گاز طبیعی، شرکت گاز استان گیلان به همراه چهار شرکت دیگر، در سال ۱۳۹۷ از سوی شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان استان معین برای گازرسانی به منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد.

کد خبر 454675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =