افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی بخشی از تلاش‌های دولت در ماه‌های اخیر است

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی، تکمیل انبارهای کشور از ذخیره کالاهای اساسی، تزریق واکسن و پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان دولت و بازنشستگان بدون حتی استقراض یک ریال از بانک مرکزی تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و اقدام‌های دولت در ماه‌های گذشته است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر امروز (دوشنبه، ۲۳ اسفندماه) به مناسبت روز جوان در دیدار با جمعی از جوانان فعال حوزه‌های اقتصادی و تولید و علم و فناوری گفت: دولت مردمی با همه توان آمادگی دارد ظرفیت‌های خود را در اختیار جوانان ایرانی قرار دهد که این‌گونه در عرصه‌های فناوری‌های نو و دانش‌بنیان‌ها و همگام با تازه‌ترین نوآوری‌های جهان به درآمدزایی و ایجاد اشتغال کشور کمک می‌کنند و توانسته‌اند جمهوری اسلامی ایران را در زمره پیشتازان صنعت و نوآوری‌های جهان قرار دهند.

وی به نعمت‌های خدادادی و ظرفیت‌های فراوان کشور در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: با هر کدام از این نعمت‌ها می‌توان به‌راحتی کشور را اداره کرد و نباید ظرفیت‌های الهی در ایران را تنها به نفت و گاز خلاصه کرد، بلکه فرصت‌هایی مثل وجود ۲۷۰۰ کیلومتر دریا در شمال و جنوب کشور، معادن مختلف و از همه مهم‌تر خیل عظیم نیروهای تحصیل‌کرده بزرگ‌ترین موقعیت برای پیشبرد اقتصاد ایران است.

معاون اول رئیس‌جمهوری به برخی مشکلات کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی، تکمیل انبارهای کشور از ذخیره کالاهای اساسی، تزریق واکسن و پرداخت حقوق و دستمزد به کارکنان دولت و بازنشستگان بدون حتی استقراض یک ریال از بانک مرکزی تنها گوشه‌ای از تلاش‌ها و اقدام‌های دولت در ماه‌های گذشته است.

مخبر اظهار کرد: در چند ماه گذشته کشور را با این فرض مدیریت کردیم که تحت شدیدترین تحریم‌ها بتوانیم با نگاه به ظرفیت‌های درونی اقتصاد کشور را اداره کنیم و عملیات اجرایی طرح‌های پیشرفت توسعه‌ای در استان‌های کشور آغاز شود.

وی گفت: خام‌فروشی یکی از مشکلات صنعت کشور است که در هر بخش با چنین مسئله‌ای روبه‌رو هستیم و دولت آمادگی دارد با برون‌سپاری این مسئله و پرداخت هزینه‌های تحقیقاتی و عملیاتی، فهرستی از خام‌فروشی‌ها در هر مرحله‌ای از صنایع به‌ویژه در بخش‌های نفت، پتروشیمی و معدن را پیگیری کند.

کد خبر 454708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =