راه‌اندازی سامانه ۳۰ کیلوواتی صفحه‌های خورشیدی در منطقه پارسیان

سامانه ۳۰ کیلوواتی صفحه@های خورشیدی در منطقه عملیاتی پارسیان با هدف استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، استقرار فناوری‌های برترِ تولید انرژی‌های پاک، کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و تنوع‌بخشی به منابع تولید انرژی، راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، کمال بلندپرواز جهرمی، رئیس منطقه عملیاتی پارسیان در تشریح این خبر گفت: این پروژه همسو با رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و سهم ۲۰ درصدی مصرف انرژی ساختمان‌های اداری از محل انرژی‌های تجدیدپذیر اجرا شده است.

وی افزود: مقدار تولید برق سالانه این سامانه ۶۴ هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت، با صرفه‌جویی معادل ۸۲۵ میلیون ریال (با توجه به نرخ مصوب ساتبا) است.

رئیس منطقه عملیاتی پارسیان گفت: با توجه به اینکه منطقه عملیاتی پارسیان از نظر جغرافیایی دارای مقدار تابش و فضای مناسب به‌منظور بهره‌برداری از انرژی خورشیدی است، تعداد ۸۰ عدد صفحه خورشیدی ۳۹۰ واتی در قالب چهار ردیف ۲۰ عددی روی استراکچر گالوانیزه شده با پایه‌های بتنی مسلح نصب شده است و سالانه از انتشار ۴۷ تن گاز گلخانه‌ای در سال جلوگیری می‌کند.

بلندپرواز جهرمی در پایان گفت: پروژه طراحی و نصب نیروگاه فتوولتاییک ۳۰ کیلوواتی لامرد با محوریت واحد مدیریت انرژی اداره برنامه‌ریزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از سوی منطقه عملیاتی پارسیان و کارگروه انرژی این منطقه در مجتمع اداری لامرد اجرا شد.

منطقه عملیاتی پارسیان یکی از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در جنوب استان فارس قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گازی پارسیان را تأمین می‌کند.

کد خبر 454768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =