امضای قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری لایه نفتی پارس جنوبی از جلوه‌های ملی شدن صنعت نفت است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: یکی دیگر از جلوه‌های ملی شدن صنعت نفت با امضای قرارداد توسعه، تولید و ازدیاد برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی رقم خورد.

به گزارش شانا به نقل از صدا و سیما، محسن خجسته‌مهردر تببین قرارداد لایه نفتی پارس جنوبی که بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه، ۲۴ اسفندماه) امضا شد، اظهار کرد: قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری توسعه تولید و ازدیاد برداشت از لایه‌های نفتی میدان گازی پارس جنوبی بین یکی از شرکت‌های معتبر خارجی و شرکت تأسیسات دریایی امضا شد.

وی افزود: در این قرارداد برای نخستین بار از حفاری‌های افقی با فناوری‌های نوین خارجی و تزریق آب به‌عنوان یکی از روش‌های ازدیاد برداشت استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: وضع لایه‌های نفتی پارس جنوبی به شکلی هست که با حفاری‌های متداول و متعارف که در کشور داریم نمی‌توانیم استفاده کنیم به همین دلیل این هم جزو مزیت خاص این قرارداد است که افزون بر سرمایه‌گذاری خارجی، از انتقال فناوری هم استفاده کنیم.

قرارداد توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی به مدت ۲۰ سال و در چارچوب قرارداد جدید بالادستی مذاکره و نهایی شده است، طرف قرارداد موظف است همه منابع مالی لازم به‌منظور اجرای طرح شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های بهره‌برداری را تأمین کند.

کد خبر 454791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =