کاهش هزینه‌ و زمان حفاری چاه‌ها نمادی از دانش‌بنیان کردن بالادست صنعت نفت است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اینکه باید ناوگان حفاری کشور نوسازی و بازسازی شود، تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران مقاومتی‌ترین بخش بالادستی صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، محسن خجسته‌مهر روز سه‌شنبه (دوم فروردین‌ماه) طی سفری به استان خوزستان درباره اهمیت حفاری و ویژگی‌های شرکت ملی حفاری ایران گفت: بخش مهم این شرکت حاکمیتی بودن آن است که برای صیانت از مخازن و اطمینان از تولید پایدار و مستمر باید تقویت شود.

وی افزود: در این زمینه ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران را باید بازسازی و نوسازی کرد و در عین حال از کل ناوگان حفاری و صنعت حفاری کشور مراقبت کنیم تا آسیبی متوجه این صنعت نشود، زیرا حدود ۵۰ درصد هزینه‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی مربوط به حفاری است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران از اقدام همه شرکت‌های فعال در عرصه حفاری برای بازسازی، نوسازی و تأمین دستگاه‌های حفاری خشکی و دریایی نو حمایت می‌کند، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران در این زمینه نیز باید پیشتاز باشد.

خجسته‌مهر با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درباره فناوری و دانش‌بنیان کردن صنعت نفت افزود: اینکه بتوانیم با استفاده از ابزار فناوری و دانش‌بنیان کردن، صنعت نفت و در عین حال صنعت حفاری پیشرفته داشته باشیم، زمان حفاری چاه‌ها را کوتاه‌تر و هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده را کاهش دهیم، نمادی از دانش‌بنیان کردن بخش بالادستی این صنعت است.

هم‌زمان با دومین روز از سال نو و سالروز عملیات فتح‌المبین، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از یادمان شهدای فتح‌المبین در شوش بازدید کرد و یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

خجسته‌مهر با همراهی مدیران عامل شرکت‌های ملی حفاری ایران، مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت و گاز اروندان و شماری از مدیران صنعت نفت در ادامه از تأسیسات و پروژه‌های در حال اجرا واقع در میدان نفتی آزادگان و مناطق نفت‌خیز جنوب بازدید کرد.

کد خبر 454879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =