بیش از ۸۲ هزار متر شبکه توزیع گاز در خراسان شمالی تکمیل شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از پوشش کامل شبکه گاز در نقاط این استان و اجرای ۸۲ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع گاز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن‌رضا میربلوکی اظهار کرد: همه ۲۵ شهر و ۷۴۹ روستای زیر پوشش شبکه سراسری گاز که شامل ۱۰۰ درصد خانوار شهری و ۹۹.۲ خانوار روستایی می‌شوند، از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و روزانه حدود ۸ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع با این مقدار شبکه‌گذاری، 3 هزار و ۱۰۳ انشعاب و ۱۰ هزار و ۵۰۴ مشترک جذب شده است، گفت: اکنون تعداد مشترکان گاز استان از مرز ۳۴۶ هزار عبور کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی تصریح کرد: از سویی برای کمک به مناطق کمتربرخوردار در سال‌های اخیر گازرسانی به مناطق سخت‌گذر در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته و ما با جدیت این موضوع را اجرایی کرده‌ایم و در سال ۱۴۰۰ عملیات گازرسانی به روستاهای آلمادوشن، قلعه تات، منصورآباد و دربند تکمیل و بیش از ۱۰۳ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

میربلوکی همچین از واگذاری ۶۴۴ اشتراک رایگان گاز به واحد مسکونی خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی استان خراسان شمالی نیز خبر داد.

وی بیان کرد: در بخش گازرسانی به صنایع ۶ هزار و ۹۵۵ متر شبکه تغذیه و ۲۲ هزار و  ۸۹۰ متر شبکه توزیع اجرا شد، همچنین عملیات اجرایی ۲۲ عدد انشعاب، هشت ایستگاه تقلیل فشار به اتمام رسید که ۹ هزار و ۳۰ مترمکعب گاز در ساعت جایگزین سوخت مایع شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز خط انتقال تقویتی ۱۶ اینچ گرمه و جاجرم  به طول ۵۷ کیلومتر به‌منظور تأمین گاز کارخانه آلومینا و جلوگیری از افت فشار گاز به بهره‌برداری رسید.

میربلوکی در ادامه گفت: عملیات اجرایی احداث ساختمان اداره گاز شیروان، انجام عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی ایستگاه‌های مخابراتی، بهسازی محوطه و راه دسترسی، همچنین مقاوم‌سازی حصار ایستگاه‌های تقلیل فشار، ممیزی فنی و استقرار استاندارد مدیریت انرژی در همه ساختمان‌ها و ایستگاه‌های تقلیل فشار (سی‌جی‌اس) از دیگر اقدام‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر 454918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =