توسعه میدان‌های اهواز، مارون و لالی شتاب می‌گیرد

طرح توسعه میدان‌های نفتی اهواز، مارون و لالی با مشارکت شرکت ملی حفاری ایران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، در قالب اجرای بسته‌های طرح ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب طبق برنامه دنبال می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، رضا مهدی‌پور، مدیر پروژه‌های حفاری این  شرکت در طرح توسعه ۲۸ مخزن  در مناطق نفت‌خیز جنوب،‌ روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین ماه) در این‌باره گفت: در اجرای پروژه میدان نفتی مارون ۶ و لالی با شرکت پتروگوهر فراساحل کیش، دستگاه حفاری ۶۸ فتح پس از تکمیل چاه‌های ۱۹۸ مارون و ۲۵ لالی با هماهنگی واحد متقاضی، عملیات حفاری یک چاه توسعه‌ای در میدان لالی را آغاز کرد و  دکل ۶۵ فتح نیز در مراحل آماده‌سازی برای آغاز حفاری چاه توسعه‌ای دیگر در میدان مارون است.

وی افزود: در میدان نفتی اهواز ۵- ۳-۲ که شرکت ملی حفاری ایران با مؤسسه دریا ساحل همکاری دارد، دستگاه حفاری ۵۶ فتح در موقعیت چاه توسعه‌ای ۵۲۴ اهواز در حال انجام عملیات حفاری است.

مدیر پروژه‌های حفاری اظهار کرد: در پروژه میدان نفتی مارون ۲ و ۵  نیز  در همکاری با شرکت نفت و گاز پترو سینا آریا، دستگاه حفاری ۸۱ فتح، چاه ۰۴۴ مارون را تکمیل کرد و هم‌اکنون در حال جابه‌جایی به موقعیت چاه دیگری در این میدان است و دکل ۹۱ فتح در موقعیت چاه توسعه‌ای در مخزن مارون در چرخه عملیات قرار دارد.

کد خبر 455394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =