استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای توسعه صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه باید از ظرفیت‌های موجود شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه صنعت پتروشیمی استفاده کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۲۴ فروردین‌ماه) در آیین هم‌اندیشی تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» که با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه، مدیریت سرمایه‌گذاری و مدیران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: امسال باید با برنامه‌ریزی دقیق و جامع برای تحقق اهداف بزرگ در صنعت پتروشیمی گام برداریم و در این راستا تمامی بخش‌های شرکت باید آهنگ واحدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید به سطحی از آگاهی و دانش برسیم تا با همراهی همه تلاشگران، اهداف پیش‌بینی‌شده صنعت پتروشیمی محقق شود، گفت: مفهوم دانش‌بنیان برای تمامی خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی آشناست و واحدها با توجه به حوزه مسئولیت‌های خود در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: بسیاری از دانش‌های فنی، تجهیزات و کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی به‌طور کامل در حال داخلی‌سازی هستند و باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل کشور و تکیه بر توان داخلی از واردات آنها بی‌نیاز شویم.

شاهمیرزایی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای صنعت، نقش مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با نگاهی نو و فناورانه با تکیه بر توان موجود در مسیر پیشرفت، توسعه و تحقق برنامه‌های هفتم و هشتم حرکت کرد.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام مدیریت طرح‌ها، در سال جاری ۶ طرح پتروشیمی بهأطور کامل به بهره‌برداری می‌رسند و انتظار داریم طرح‌های دیگری نیز به این تعداد افزوده شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب با توسعه صنعت پتروشیمی چشم‌انداز جدیدی از این صنعت محقق می‌شود، گفت: همه محصولات راهبردی این صنعت شناسایی شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، تلاش می‌شود این محصولات در داخل کشور تولید شوند.

کد خبر 455584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =