ظرفیت تولید نفت خام ایران به روزانه ۵.۷ میلیون بشکه می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تأکید بر اهمیت تعمیرات و نوسازی تأسیسات پایانه‌های نفتی، از چشم‌انداز ظرفیت تولید نفت خام کشور به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز تا هشت سال آینده خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر امروز (پنجشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه) در سفر به جزیره خارک با بیان اینکه در این سفر و بازدید نماینده خارک و بوشهر در مجلس، مدیران شرکت نفت و مسئولان استانی حضور دارند، اظهار کرد: خارک، از ابتدای انقلاب اسلامی نماد اقتصاد مقاومتی در کشور بوده و به تعداد روزهای دفاع مقدس این جزیره مورد هجوم نظامی دشمنان بوده است اما با همت جهادی و با اراده مردم و کارکنان خدوم حتی یک روز صادرات نفت کشور قطع و متوقف نشد.

وی افزود: تحول و پویایی در جزیره خارک و شرکت پایانه‌های نفتی به هر مقدار که باشد به همان اندازه تحول و پویایی در اقتصاد کشور خواهیم داشت و اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور را متحول کنیم باید در خارک هم در بخش صنعت و کارکنان و هم در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و رفاه مردم و ساکنان شریف این جزیره اهتمام لازم را داشته باشیم.

معاون وزیر نفت هدف از بازدید از جزیره خارک را بررسی وضع پروژه‌های مربوط به شرکت پایانه‌های نفتی، شرکت نفت فلات قاره و پایانه نفتی جزیره خارک بیان کرد و افزود: تعمیرات اساسی عمدتاً شامل تعمیرات اسکله‌ها، مخازن ذخیره‌سازی نفت و میعانات گازی مستقر و سیستم‌های ایمنی و اطفا حریق و... در خارک است‌ که باید مورد توجه قرار گیرد.

خجسته‌مهر ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی که مهم‌ترین شرکت ما در بحث صادرات نفت است باید به مدرن‌ترین سیستم‌های ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و زیرساختی تجهیز شود.

ظرفیت صادرات نفت خام از خارک می‌تواند ۲ برابر شود، اگر...

وی همچنین با بیان اینکه اگر شرایط بازار اجازه دهد ظرفیت صادرات نفت خام از خارک می‌تواند به دو برابر برسد، گفت: برنامه ما این است که آمادگی شرکت پایانه‌های نفتی را متناسب با افزایش تولید نفت و گاز و ذخیره‌سازی میعانات گازی، برای افزایش ظرفیت صادراتی منطقه برسانیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه در هشت سال آینده چشم‌انداز ظرفیت تولید نفت خام کشور ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز  است و این به‌معنای آن است که آمادگی برای افزایش صادرات وجود دارد، تأکید کرد: این پایانه‌ها را باید آماده کنیم برای اینکه بتوانیم حسب لزوم صادرات را افزایش دهیم.

خجسته‌مهر تصریح کرد: به دلیل اینکه همه تجهیزات منطقه خارک و پایانه‌های نفتی به‌دلیل بین‌المللی بودن باید مدرن باشد و با توجه به اینکه در سال تولید دانش‌بنیان هستیم حتماً باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مجهز کردن سیستم‌های زیرساختی استفاده کنیم و الحمدالله اتفاق‌های خوبی در این شرکت رقم خورده است و کارکنان خدوم تلاش‌های بسیاری با وجود تحریم‌ها انجام داده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: همچنین در این سفر مصوبه‌هایی برای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و ایجاد رفاه نسبی بر اساس شاخص‌هایی که قانون برای ما تعیین کرده است، خواهیم داشت.

کد خبر 456381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =