۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 456435
ژاپن: اجرای تحریم فوری نفت روسیه دشوار است

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن از اجرای فوری تحریم‌های نفتی علیه روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، کویچی هاگیودا در سفر به واشنگتن گفت: ژاپن برای پیگیری قطع فوری واردات نفت روسیه به‌دلیل تحریم‌های ناشی از درگیری‌های نظامی مسکو - کی‌یف با مشکل روبه‌رو می‌شود.

سخنان این مقام ژاپنی پس از آن مطرح شد که مسئولان اتحادیه اروپا روز ۱۴ اردیبهشت‌ماه سخت‌ترین بسته تحریم‌ها علیه مسکو از جمله تحریم نفت خام را پیشنهاد دادند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در این باره گفته است که این هفته درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه با دیگر رهبران اقتصادهای پیشرفته گروه هفت مذاکره می‌کند و این موضوع می‌تواند ژاپن را که اکنون نگران تأثیر تحریم‌های نفتی است زیر فشار قرار دهد.

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفت: با توجه به محدودیت‌های ژاپن در منابع نفت و گاز، ما برای همگام شدن فوری با دیگر کشورها با مشکل روبه‌رو می‌شویم. هاگیودا در دیدار با جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا، از واشینگتن خواست تولید گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) را برای کمک به ژاپن با هدف کاهش وابستگی به روسیه افزایش دهد.

واردات نفت روسیه چهار درصد از کل واردات نفت ژاپن را در سال مالی گذشته که منتهی به مارس بود به خود اختصاص داده است. عرضه گاز طبیعی روسیه به ژاپن ۹ درصد از واردات توکیو و عرضه زغال‌سنگ ۱۱ درصد از واردات این کشور جنوب شرق آسیا را شامل می‌شود.

وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت گفت: توکیو برای کمک به شرکت‌های ژاپنی در اجرای پروژه‌های ال‌ان‌جی در آمریکا به‌منظور ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری، کمک مالی عمومی می‌کند. توکیو و واشینگتن در بیانیه‌ای مشترک از توافق دو طرف درباره ابتکارهایی با هدف بحث درباره فناوری انرژی پاک و تضمین امنیت انرژی با توجه به بحران ناشی از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین خبر دادند.

کد خبر 456435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =