سهم فرآورده‌های نفتی از صادرات پارسال ۲۵ میلیارد دلار بود

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از سهم ۲۵ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از رقم ۴۸ میلیارد دلاری صادرات کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدحمید حسینی امروز (شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری که با موضوع «تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت» برگزار شد، گفت: نفت، گاز و پتروشیمی سهم مهمی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌اند و این بخش در دوران سخت تحریم همیشه به اقتصاد کشور کمک کرده است.

وی از سهم ۲۵ میلیارد دلاری فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی از رقم ۴۸ میلیاردی صادرات کشور خبر داد و افزود: این سهم قابل توجه فرآورده‌های حوزه نفت و گاز و پلیمری کشور از مجموع صادرات ۴۸ میلیارد دلاری پارسال با وجود شرایط سخت تحریم محقق شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: این حجم از صادرات همسو با حمایت از صنایع پایین‌دستی و برای حفظ منافع ملی و شکوفایی اقتصادی کشور محقق شده است.

حسینی اظهار کرد: در هشت ماه پارسال مقدار صادرات محصولات پایین‌دستی نفت ۱۸ میلیارد دلار از مجموع ۳۱ میلیارد دلار کل صادرات کشور بوده است و پیش‌بینی می‌شود کل صادرات غیرنفتی امسال به ۴۸ میلیارد دلار برسد که حدود ۵۸ درصد آن در بخش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

وی گفت: افزایش صادرات قیر کمتر از ۱۰۰ هزار تن بوده، اما ارزش صادرات دو برابر شده و آن هم همانند نفت به‌دلیل افزایش قیمت جهانی بوده است، همچنین پلیمرها پارسال بیشترین حجم صادرات را با ۳ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 456436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =