۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
  • کد خبر: 456503
پتروشیمی زاگرس با ۱۰۰ درصد ظرفیت عملیاتی شد

پتروشیمی زاگرس پس از تعمیرات اضطراری واحد دوم این مجتمع بزرگ متانول‌ساز، با تولید روزانه ۱۰ هزار تن متانول با ظرفیت ۱۰۰ درصد در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی زاگرس، این شرکت از شرکت‌های پیشرو در تولید متانول در جهان است و همواره تلاش کرده با تولید محصول با کیفیت و منطبق بر استانداردهای جهانی، این مهم را به همت مدیران و کارشناسان خود به بهترین نحو به انجام رساند.

بنا بر این گزارش، به منظور حفظ تولید مستمر و بهینه‌سازی ظرفیت تولید، عملیات تعمیر اضطراری راکتور سنتز واحد دوم مجتمع پتروشیمی زاگرس براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۱۹ روز به اتمام رسید و از تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه امسال در مسیر راه‌اندازی و تولید کامل قرار گرفت.

در این تعمیرات اضطراری همه روتین‌های مربوط به قطعات صنعتی واحد دوم از سوی کارشناسان و مهندسان توانمند پتروشیمی زاگرس بررسی و روزآمد شد.

شایان ذکر است هم‌زمان با محدودیت گاز در زمستان ۱۴۰۰ برای صنایع، پس از چهار سال تعمیرات اساسی واحد اول صورت پذیرفت و ظرفیت تولید از ۸۰ درصد به بالاتر از ۱۰۰ درصد رسید و هم‌اکنون پس از تعمیرات اضطراری، واحد دوم این مجتمع نیز با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار گرفت تا هر دو واحد مجتمع پتروشیمی زاگرس برای نخستین‌بار از زمان آغاز بهره‌برداری، با ظرفیت کامل در سرویس و مدار تولید قرار گیرد.

همچنین پتروشیمی زاگرس موفق شد در ماه مارس ۲۰۲۲ رکورد فروش و بارگیری را در تاریخ متانول جهان بشکند و مقدار ۴۱۵ هزار تن بارگیری و فروش متانول را در یک ماه در کارنامه خود ثبت کند.

شرکت پتروشیمی زاگرس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع متمرکز تولیدکننده متانول جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه واقع شده است.

کد خبر 456503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =