رئیسی: نباید در روابط با کشورهای آمریکای لاتین غفلت شود

رئیس‌جمهوری گفت: همکاری با کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت خوبی برای کشور که نباید از آن غافل ماند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی در نشست عصر یکشنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه) هیئت دولت با اشاره به گزارش وزیر نفت درباره سفر به ونزوئلا و امضای تفاهم‌نامه با این کشور گفت: کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت خوبی برای کشور است که نباید در روابط با آن غفلت شود.

وی افزود: توجه به کشورهای آفریقایی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از اولویت‌های سیاست‌ خارجی کشور بوده که باید در کنار توجه به همکاری با کشورهای دیگر، به آن اهتمام ویژه داشت.

رئیس‌جمهوری بر لزوم توجه وزیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به کارهای زیربنایی نیز تأکید و اظهار کرد: نباید کارهای روزمره سبب غفلت از کارهای اساسی شود.

رئیسی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلاری پیشرانان اقتصادی در پروژه‌های کلان کشور متذکر شد که در این حوزه باید در همین یک سال نخست کاری دولت گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی از افزایش سرمایه‌گذاری خارجی و بهره‌وری به‌عنوان الزام‌های رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری به موضوع سرمایه‌گذاری توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 456520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =