۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
  • کد خبر: 456542
افزایش واردات نفت چین در آوریل ۲۰۲۲

واردات نفت چین با وجود فشار ضعیف تقاضای سوخت بر پالایشگاه‌های چین به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه آوریل افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، واردات نفت خام چین در ماه آوریل نسبت به دوره مشابه پارسال حدود هفت درصد افزایش یافت و نخستین افزایش در سه ماه گذشته رخ داد، این در حالی است که تضعیف تقاضای سوخت به‌دلیل قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا مقدار بهره‌گیری از ظرفیت تولید در پالایشگاه‌های چین را کاهش داده است.

داده‌های اداره کل گمرک چین  امروز (دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) نشان داد چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام جهان در ماه گذشته ۴۳ میلیون و ۳۰ هزار تن نفت وارد کرد که معادل روزانه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه است.

واردات روزانه نفت خام چین در آوریل ۲۰۲۱، ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار بشکه و در ماه مارس امسال ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در روز بوده است.

واردات نفت خام چین در بازه زمانی ژانویه تا آوریل با ۴.۸ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۷۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تن (حدود ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز) رسید.

برآوردها نشان می‌دهد مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایشگاه‌های چین در ماه گذشته میلادی حدود ۶ درصد کاهش یافته، از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا چنین کاهشی مشاهده نشده است.

پالایشگاه سینوپک اعلام کرد که از نیمه دوم مارس، پس از افزایش سطح ذخیره‌سازی‌ها در بحبوحه محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، مقدار بهره‌گیری از ظرفیت پالایش را به حدود ۸۵ درصد رسانده، در حالی که این رقم در اوایل سال جاری میلادی ۹۲.۶ درصد بوده است.

صادرات فرآورده‌های نفتی در آوریل امسال به ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تن رسید که این رقم در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم در مارس امسال ۴ میلیون و ۷۰ هزار تن بود.

کد خبر 456542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =