مشعل گاز زمستان ۱۴۰۱ در خانه‌های زابل روشن می‌شود

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تکمیل عملیات تزریق گاز به خط انتقال زاهدان - زابل، اعلام کرد که مشعل گاز زمستان امسال در خانه‌ زابلی‌ها روشن می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا میرشکاری در حاشیه بازدید از ایستگاه سی‌جی‌اس ورودی حوزه سیستان که به همراه حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی انجام شد، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال گاز زاهدان به منطقه سیستان در دو قطعه زاهدان تا دوراهی دشتک به طول ۱۱۰ کیلومتر و دوراهی دشتک تا ورودی شهر زابل به‌ طول ۱۱۰ کیلومتر اجرا و به همت و تلاش همکاران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران پس از انجام آزمون‌های مربوطه عملیات تزریق گاز انجام شد.

>>> بیشتر بخوانید؛

گاز به زابل رسید

وی افزود: شبکه تغذیه و توزیع مورد نیاز شهر زابل ۴۹۸ کیلومتر بوده که از این مقدار ۴۰۰ کیلومتر آن اجرا  شده و باقی آن در حال اجراست.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این شرکت عملیات علمک‌زنی در شهر زابل را با چند گروه پیمانکار آغاز کرده و گاز زمستان امسال گرمابخش خانه‌های مردم این خطه از میهن اسلامی خواهد بود.

میرشکاری درباره گازرسانی به شهرهای ادیمی، دوست‌محمد، زهک و محمدآباد نیز اظهار کرد: از ۱۴۳ کیلومتر شبکه مورد نیاز شهرهای ادیمی و دوست‌محمد، ۱۳۲ کیلومتر و از ۱۳۵ کیلومتر شبکه مورد نیاز شهرهای محمدآباد و زهک نیز ۱۱۵ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی آن در حال اجراست که پس از تکمیل کار، این شهرها نیز به شبکه گاز متصل می‌شوند.

مشعل گاز زمستان ۱۴۰۱ در خانه‌های زابل روشن می‌شود

حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس نیز گفت: پروژه گازرسانی به منطقه سیستان پروژه عظیمی است که به برکت نظام جمهوری اسلامی به سرانجام رسید و ورود گاز به منطقه سیستان آغاز کار است، باید سعی بر آن داشت تا افزون بر تأمین پایدار سوخت مورد نیاز مردم، رونق اقتصادی این منطقه را شاهد باشیم که تحقق این مهم، خود، عزم ملی و اراده همگانی می‌خواهد.

وی ادامه داد: منطقه سیستان ظرفیت‌های بسیاری دارد و گاز طبیعی می‌تواند افزون بر رونق بخشیدن به صنایع موجود، جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی صنایع جدید، زمینه اشتغال جوانان را ایجاد کند و متعاقب آن شاهد عمران، آبادانی و مهاجرت معکوس در این منطقه باشیم.

این نماینده مجلس در پایان ضمن قدردانی از مسئولان در وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: خدمت به مردم منطقه سیستان بر هر مسئولی و در هر جایگاهی واجب است و مسئولان بدون شک، برکات این خدمتگزاری را در زندگی شخصی خود لمس خواهند کرد.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که عملیات تزریق گاز خط انتقال زاهدان - زابل با پیگیری وزارت نفت و تلاش کارکنان شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با موفقیت انجام شد.

کد خبر 456549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =