برای هلدینگ‌های معطل سرمایه، صندوق مادرپروژه ایجاد می‌شود

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: برای حمایت از هلدینگ‌ه یا پروژه‌هایی که به علت نبود سرمایه معطل مانده‌اند طرحی به‌عنوان صندوق مادرپروژه ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، رضا نکوئی امروز (سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در نخستین نشست هم‌اندیشی مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی کشور با مدیران ارشد صنعت نفت با بیان اینکه در بحث ابر هلدینگ‌ها یا پروژه‌هایی که به علت نبود سرمایه معطل مانده‌اند طرح و برنامه‌ داریم، گفت: در این باره در نظر داریم صندوق مادرپروژه‌ای تشکیل دهیم تا از این پروژه‌ها و هلدینگ‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: این طرح توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری می‌شود که بتوانیم صندوق مادرپروژه را تشکیل دهیم و از طریق بورس و قوانینی که وجود دارد درصدی از فروش مجتمع‌ها را داخل صندوق بیاوریم.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در این صندوق، طرح‌هایی که دارای زنجیره ارزش هستند گنجانده شده تا بتوانیم از طریق منابعی که از طرق بورس تأمین می‌شود، این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

نکوئی با اشاره به اینکه طرح‌های پتروشیمی در حال اجرا به صورت مرتب رصد می‌شوند، اظهار کرد: اگر طرحی توقف داشته باشد و یا پیشرفت چندانی نداشته باشد به کمیته بازنگری ارسال و طرح‌ها لغو مجوز خواهند شد.

وی افزود: پیش از اینکه هرگونه اقدامی برای انتقال مجوزهای پتروشیمی به غیر انجام شود، باید اجازه لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی دریافت شود تا با مشکلی روبه‌رو نشوند و به لغو مجوز منجر نشود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی، محیط زیست، ایمنی و در کل تعهدهای که در مجوز آورده می‌شود به‌طور مرتب در طول اجرای طرح رصد می‌شود و اگر کوتاهی انجام شود ممکن است به لغو مجوز بیانجامد تا خوراک آزاد شود و سرمایه‌گذاران دیگر وارد صنعت شوند.

کد خبر 456589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =