۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 456617
تحریم قریب‌الوقوع نفت روسیه، قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت خام در ساعت‌های اولیه معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه) در پی نگرانی‌ها درباره عرضه به‌دلیل ترس از تحریم‌ قریب‌الوقوع نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا، افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، از آنجا که اتحادیه اروپا در حال تلاش برای حمایت از ممنوعیت نفت روسیه  است و تولیدکنندگان بزرگ هم هشدار داده‌اند که امکان دارد در صورت بهبود تقاضا برای پر کردن این شکاف با مشکل روبه‌رو شوند، قیمت‌های جهانی نفت خام به‌دلیل نگرانی‌ها درباره عرضه افزایش یافت.

قیمت شاخص نفت خام برنت در ساعت ۲ و ۳۲ گرینویچ با یک دلار و ۴۲ سنت (۱.۴ درصد) افزایش به ۱۰۳ دلار  و ۸۸ سنت برای هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۲۳ سنت (۱.۲ درصد) افزایش ۱۰۰ دلار و ۹۹ سنت به ازای هر بشکه معامله شد؛ هر دو شاخص در ساعت‌های اولیه معاملات بیش از یک دلار کاهش یافت.

قیمت نفت در این هفته همراه با دیگر کالاها و بازارهای سهام، به‌دلیل نگرانی از آسیب‌های اقتصادی ناشی از محدودیت‌های طولانی‌مدت کووید-۱۹ در چین و افزایش شدید نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا کاهش یافته است.

با این حال، طرف عرضه همچنان با چالش‌هایی روبه‌روست.

اتحادیه اروپا پیشنهاد تحریم نفت روسیه را مطرح کرده، اما رأی گیری در این باره که نیازمند اجماع است به تعویق افتاد، زیرا مجارستان با این طرح مخالفت کرده است و دیگر کشورهای اروپایی هم به‌دلیل آسیب‌های اقتصادی احتمالی در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک‌المنافع در یادداشتی نوشت: «حتی اگر شاهد کاهش بعضی از اقدام‌ها باشیم، این احتمال وجود دارد که تحریم‌های اتحادیه اروپا همچنان واردات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه را کاهش دهد.»

کد خبر 456617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =