۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
  • کد خبر: 456887
افزایش تولید ۵۷۰ هزار بشکه‌ای در انتظار آزادگان

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، توسعه میدان‌ها به‌ویژه میدان‌های مشترک، نگهداشت تولید، تعمیرات اساسی، بازسازی و نوسازی تأسیسات و رسیدگی بیشتر به امکانات رفاهی کارکنان را از اولویت‌های این مدیریت اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، کریم زبیدی در دومین روز از بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی با خبرنگاران گفت: اولویت‌بندی برای منابع شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده که عمده‌ترین اولویت ما توسعه میدان‌های مشترک از جمله غرب کارون و پارس جنوبی است.  

وی اشاره کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بنا داریم تولید نفت از میدان آزادگان را به ۵۷۰ هزار بشکه در روز برسانیم.  

به گفته مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، بر این اساس برنامه داریم تا پایان سال مرحله نخست توسعه این میدان را تکمیل کنیم و سطح تولید را به ۲۲۰ هزار بشکه در روز برسانیم. در مرحله دوم، توسعه این میدان به شکل یکپارچه دنبال خواهد شد، به این ترتیب که آزادگان شمالی و جنوبی را به شکل یکپارچه توسعه دهیم و تولید از این میدان را به ۵۷۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

زبیدی با اشاره به تکمیل میدان مشترک پارس جنوبی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های این مدیریت توضیح داد: افزون بر این، در پارس جنوبی برنامه ما امسال این است که برخی تجهیزات را که در معرض خطر هستند، کالاهای مورد نیازشان را خریداری کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر توجه به دانش‌بنیان‌ها بر این مسئله تأکید کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان باید درست راهبری و هدایت شوند و در کنار شرکت‌هایی که قدرت اجرایی دارند، قرار گیرند که در این صورت یکی از راه‌های نجات صنعت از وابستگی خواهد بود.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: تعمیرات اساسی، بازسازی و نوسازی تأسیسات بخش دیگری است که قرار شده منابع به آن اختصاص یابد و تاکنون کمبود منابع مانع شده است.

 زبیدی با بیان اینکه عمده این تأسیسات در شرکت‌های نفت فلات قاره و مناطق نفت‌خیز جنوب هستند که اعتبار خوبی برای آنها در نظر گرفته شده است، تأمین اعتبار برای توجه به امور رفاهی کارکنان را نیز از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

کد خبر 456887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =